V pondelok ste rokovali so zástupcami samospráv. Tí hovoria o kolapse dopravy a zlyhaní. Čo vyplynulo z rokovania?
Ak dovolíte, najprv sa opýtam, aký kolaps dopravy?
Keď nebudeme mať dokončenú križovatku D1D4, nebude kolabovať doprava?
Ale čo má D1D4 s Rusovcami a katastrofálnou situáciou v Ivanke? Nebude riešiť napríklad to, aký je dopravný kolaps už dnes ráno, keď Ivanka pri Dunaji a Zálesie vychádza do centra.
Je iná situácia, keď je doprava zlá ráno, keď idú ľudia do práca a večer z práce, ako keď je takáto situácia počas celého dňa.
Skúsim to inak, v Bratislavskom kraji sa za posledné týždne odovzdáva 60 kilometrov diaľnic. Ale nepribudne 60-tisíc áut. Tá situácia katastrofálna je, či máme obchvat alebo nemáme. Nie je univerzálne riešenie pre všetky samosprávy. Konkrétne ja som z Rusoviec a áno, lokálne tá situácia je zhoršená, ale nie celkom iba z dôvodu štátu, lebo napríklad kľúčovú križovatku, ktorá spája Rusovce, Jarovce a Slnečnice, má v správe mesto. Potom je to legitímna otázka pre nich, a to bolo aj témou na rokovaní so samosprávami, ono to nebolo ani tak rokovanie ako stôl, kde som zvolal všetkých stakeholderov z Výskumného ústavu dopravného, bol tam policajný prezident, boli tam zástupcovia diaľničiarov, bol tam štátny tajomník, všetci starostovia dotknutých obcí, zástupca primátora a vyššieho územného celku. Tam som ich o tom informoval a moja prvá otázka na ten okrúhly stôl bola, či sú prekvapení. Lebo to, že sa ide spúšťať obchvat, vedia šesť rokov. A rovnako som sa spýtal, či si všetci spravili tú domácu úlohu dobre a či je namieste hovoriť o tom, že ide o prekvapenie alebo o nejaký kolaps dopravy.
Akú domácu úlohu si mali splniť samosprávy?
Napríklad pripraviť sa na to, že ten obchvat bude a kapacitne si mohli pripraviť mestské a miestne komunikácie.
No ale čo teraz? Situácia je, aká je...
Ale aká...
Zostáva vám 85% na dočítanie.