Vláda schválila tzv. lex D1/D4. Ide o zákon z rezortu dopravy, ktorého cieľom je zrýchliť procesy pri výstavbe diaľnic. Na stôl sa dostal práve kvôli meškajúcej križovatke diaľnic D1/D4.
Zákon vláda schválila aj s návrhom o skrátenom legislatívnom konaní. Návrh by teda mal v parlamente byť prerokovaný v zrýchlenom procese.
„Sú tam veľmi malé miesta, kde budú pravdepodobne potrebné zmeny stavebného povolenia, územného rozhodnutia, prípadne posudzovania vplyvov na životné prostredie. Máme ambíciu, ale aj konkrétne návrhy na predloženie zmeny zákona 669. Je to zákon o mimoriadnych opatreniach pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest. Je to lex D1/D4,“ povedal o návrhu zákona minister dopravy Andrej Doležal.
„Som presvedčený, že si to obhájim, lebo hrozia naozaj veľké hospodárske škody,“ povedal Doležal o zrýchlenom legislatívnom konaní. Nový zákon by mal fungovať podobne ako avizovaná zmena v zákone o verejnom obstarávaní a skrátiť by mal lehoty pri povoľovaní stavby.
Kontroverzná križovatka za predpokladaných 127 miliónov sa začala súťažiť v septembri. Kritika z radov odbornej verejnosti prišla aj na zle nastavený tender.
Ten pre HN nedávno kritizoval šéf Doprastavu Dušan Mráz, ktorý tvrdil, že na základe podkladov majú firmy zviazané ruky v skracovaní termínov, keďže parametre mostov sú už striktne dané. To podľa Mráza neumožní použiť napríklad technológiu, s ktorou firma podsúvala mostný objekt na podjazd D4 pod D1.
Podľa Vargu pravidlá súťaže nevylučujú, aby sa podobné návrhy zapracovali do podkladov. „Ak prídu nejaké racionálne návrhy, ako ešte lepšie postaviť súťaž, a ak sa s tým verejný obstarávateľ NDS stotožní, nevidím problém, aby sa to udialo,“ povedal.