Keď to nešlo metrom, mestskí poslanci sa o šesť rokov neskôr po pláne ľahkého metra, v roku 2003, zhodli, že to pôjde električkou. No a po 13 rokoch sa Bratislavčania konečne dočkali. Dostavbou Starého mosta sa do Petržalky dostala električková trať, ktorá bude sčasti kopírovať trasu, kadiaľ malo viesť vytúžené metro. Zo Šafárikovho námestia vedie električková trať na Bosákovu ulicu v Petržalke. Aj keď trať už stojí, električka po nej ešte nepremáva. Čaká sa na skolaudovanie stavby. Premávať tu majú dve linky – do Rače a na hlavnú vlakovú stanicu. Trasa električky má však pokračovať. Plánuje sa jej predĺženie až po Janíkov dvor. Potom má pribudnúť aj viac liniek, ktoré spoja Petržalku s inými mestskými časťami. Petržalčania si tak budú môcť konečne výrazne skrátiť cestu do centra. „Petržalka ponúka približne päťtisíc pracovných miest, avšak má 120-tisíc obyvateľov, a preto mnohí dochádzajú do zamestnania do iných častí mesta. Kým v autách a autobusoch stoja aktuálne ľudia v ranných zápchach pol hodiny, električka prejde cez Starý most do centra mesta za dve minúty,“ povedal bývalý primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Práve električka je tak pre Petržalčanov výhodnou alternatívnou dopravou aj podľa dopravného experta Jána Bazovského. „Kým autá a autobusy chodia len po jednej rovnakej ceste, električka bude rýchlejšia,“ dodal.HN/Marek Kmeť
Združenie NS MHD Petržalka, ktoré je zhotoviteľom, už podpísalo kontrakt s hlavným mestom za 74,5 milióna eur bez DPH.
Zmluvu musí ešte svojím podpisom potvrdiť mesto Bratislava, následne sa má začať s výstavbou.
"Od zhotoviteľa sme obdržali podpísanú zmluvu. Momentálne prebieha kontrola zmluvy vrátane súvisiacich podkladov. S výstavbou trate začneme po podpise zmluvy o dielo aj zo strany mesta, o čom budeme náležite informovať," povedala hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo verí, že električka bude do konca roka 2023 jazdiť po predĺženej trase v Petržalke. Pripustil však, že do tohto termínu nemusia byť dokončené všetky administratívne veci.
"Preto projekt budeme fázovať. Jazdiť je jedna vec a mať splnené všetky administratívne veci k Európskej komisii je vec druhá," doplnil. Výstavba predĺženia trate v Petržalke až po Janíkov dvor bude totiž financovaná predovšetkým z eurofondov.
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most.
Nový úsek električkovej trate v Petržalke bude nadväzovať na súčasnú zastávku Jungmannova. Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.
V Združení NS MHD Petržalka, ktoré bude novú trať stavať, je hlavným členom Aldesa Construcciones Polska a ostatnými členmi sú Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA.
01 - Modified: 2024-12-20 18:30:00 - Feat.: - Title: Slovensko je pri škôlkaroch blízko dna Európy. Kde to horí najviac? Akútny problém hlási jeden kút krajiny
02 - Modified: 2024-12-19 14:10:00 - Feat.: - Title: Električka prvýkrát prejde na koniec Petržalky. Sledujte NAŽIVO
03 - Modified: 2024-12-17 16:06:28 - Feat.: - Title: Stovka bytov pre Petržalku. Developer predstavil projekt v susedstve známej rezidencie
04 - Modified: 2024-12-10 07:55:16 - Feat.: - Title: VIDEO: Kolóny v Petržalke. Hlásia viac ako 20-minútové zdržanie
05 - Modified: 2024-12-07 15:32:46 - Feat.: - Title: Bratislava deklaruje, že robí všetko pre spustenie petržalskej električky do Vianoc