Každé dva roky musí váš oceľový tátoš dostať pečiatku. Inak sa s cestami môže rozlúčiť. Vodiči opakovane počúvajú sľuby o masívnom rozšírení staníc technickej kontroly. Realita je však iná. Zo 70 nových STK, ktoré chcel otvoriť exminister dopravy Árpád Érsek, je dodnes v prevádzke len zlomok. Plnšiu sieť mal pritom v pláne aj aktuálny minister Andrej Doležal. Tiež počítal s možnosťou podnikania pre ďalších asi 70 pracovísk. Novela zákona však napokon neprešla úplne podľa jeho predstáv. Do jeho znenia sa zaplietli okrem nespokojných prevádzkovateľov aj opoziční poslanci. A po medzirezortnom pripomienkovaní a následnom filtrovaní v parlamente sa od zvyšovania počtu STK napokon úplne upustilo.
Rezort cúvol
Pôvodné znenie určovalo pevné kvóty. Napríklad v Bratislave, kde je v súčasnosti limit 20 staníc, sa mala hranica zdvihnúť na 25 a v Košiciach z ôsmich na 10. Krajské mestá mali mať po novom namiesto pôvodných štyroch pracovísk až šesť. Takýto systém vša...
Zostáva vám 85% na dočítanie.