Odviezli by tak viac cestujúcich na regionálnej trati Bratislava-Dunajská Streda-Komárno. TASR o tom informovala hovorkyňa rezortu Karolína Ducká.
Dopravca na trati prepravil od januára do septembra tohto roka vyše dva milióny cestujúcich, čo je v porovnaní s rokom 2016 viac o 200-tisíc nových cestujúcich.
"Niektoré úpravy sme spoločne zrealizovali už od začiatku platnosti nového cestovného poriadku a ďalšie možnosti zlepšenia cestovania pripravujeme už v prvých mesiacoch 2018," uviedla Ducká.
Keďže v špičke sú jazdné časy a najmä pobyty vlakov na hraničnej úrovni, nie vždy je možné ich dodržať. Rezort dopravy preto vidí možnosť v posilnení jednotlivých vlakových súprav, aby sa zvýšila prepravná kapacita. Keďže je trať jednokoľajná, nie všade je možné križovanie vlakov.
RegioJet vypravuje na trať v špičke šesť vlakov za hodinu. "K tomu je následne potrebné prirátať aj silnú nákladnú dopravu. Hoci by to silný dopyt cestujúcich vyžadoval, infraštruktúra nám už v špičkách neumožňuje pridať ďalšie posilové spoje,“ konštatoval hovorca dopravcu Aleš Ondrůj s tým, že by privítali modernizáciu infraštruktúry a zdvojkoľajnenie trate. Trať do Dunajskej Stredy je súčasne jedinou prímestskou traťou do Bratislavy, ktorá ešte nie je elektrifikovaná, poukázal.
Zmluva o dopravných službách vo verejnom záujme na trati Bratislava–Dunajská Streda-Komárno so súkromným dopravcom RegioJet platí do decembra 2020. Vzhľadom na podmienky európskej legislatívy ministerstvo dopravy a výstavby predpokladá, že táto trať bude po roku 2020 ponúknutá tomu dopravcovi, ktorý vzíde z transparentnej verejnej súťaže.