Čašníčky v reprezentačných dresoch, slovenské vlajky, súťaže a niekde aj lacnejšie pivo. Slovenské krčmy a puby sa na niekoľko dní zmenia na hokejové tribúny. Dnes sa začína hokejový šampionát v Moskve, Slováci hrajú prvý zápas zajtra. Krajské mestá pripravujú veľkoplošné premietanie na námestiach až počas bojov o medaily -- dovtedy fanúšikovia obsadia obľúbené podniky. Bohatšie krčmy investovali do projektorov a plazmových obrazoviek, tie "ľudovejšie" poslúžia štamgastom obyčajnými televízormi. Prevádzkari zaklínajú jediné -- aby naši nevypadli príliš skoro. "Ak nepostúpia zo základnej skupiny, pôjdem sa sťažovať do parlamentu -- keď chcú odškodňovať vlekárov za slabú zimu, nech mne vrátia ušlý zisk," žartuje šéf bratislavského Machnáča Juraj Granec.
Hokej na plátne
Na majstrovstvá sveta sa intenzívne pripravuje väčšina reštaurácií, pivární i pubov. Internetový portál KamNaPivo.sk eviduje na Slovensku viac ako 600 podnikov, ktoré budú hokej premietať na veľkom plátne alebo obrazovke s uhlopriečkou viac ako sto centimetrov -- len v metropole ich je 239. V Nitre poteší najväčšia premietacia plocha návštevníkov Irish Times Pubu. Podnik na pešej zóne inštaloval premietacie plátno s rozmermi 2,5 krát 2,5 metra a tri ďalšie televízory. Podľa majiteľa Júliusa Novotného majú hokejoví priaznivci veľkú časť miest v pube dávno rezervovanú. V krčmách už teraz visí množstvo plagátov, transparenty či rozpisy zápasov. "Ani sa nemusíme snažiť, fanúšikovia si to tu vyzdobia sami," hovorí krčmár Marcel Mucha zo žilinskej Migrény. Väčšina oslovených krčmárov očakáva výrazný nárast tržieb. "Zhruba o polovicu," odhaduje Mucha.
Nech to buráca!
Jedna z mála nefajčiarskych pivární na Slovensku -- prešovská Viktorka -- počas nadchádzajúcich dní zdvojnásobí kapacitu zo 60 na sto miest. "Vynesieme stoly, aby bolo dosť miesta -- sedenie bude ako v kine," hovorí majiteľ Viktor Kruško. Voľné miesta v podnikoch rýchlo ubúdajú, napríklad Grémium v centre Bratislavy má obsadených už 60 percent stolov. Mnohé krčmy preto sprísnili rezervačný systém. V ružinovskej Hokejke zaplatíte za stôl vratnú tisíckorunovú zálohu, Machnáč účtuje polovicu -- peniaze však nevrátia, predstavujú konzumné. Od rezervácií upustil podnik El Diablo v turistami hojne navštevovanej pešej zóne v centre mesta. "Chceme sa vyhnúť hádkam -- je trápne niekoho vyhadzovať, keď na hokej čaká pri stole už dve hodiny a urobil päťtisícovú útratu," konštatuje prevádzkar Patrik Mišo. V podniku už čakajú na fanúšikov oriešky, kukurica a 20-percentná zľava na slovenské pivo. "Chceme pritiahnuť veľa Slovákov -- nech to tu buráca, nech je to počuť až do Moskvy."
Hokej u divákov boduje
-- 17. mája 2006 bol štvrťfinálový zápas Majstrovstiev sveta v hokeji 2006 v Lotyšsku medzi Slovenskoma a Kanadou (1:4) podľa peoplemetrov najsledovanejšia relácia dňa a druhá najsledovanejšia relácia týždňa s ratingom 20,3 percent.
-- Vlani STV Dvojka zaznamenala v čase MS 2006 v Lotyšsku medzitýždňový nárast podielu na televíznom trhu (tzv. share) zo 7 na 12 percent a po nich pokles na 4 percentá.
Zdroj: PMT/TNS SK, 2006
StoryEditor