StoryEditor

Reklama je už tichšia

01.02.2007, 23:00
Autor:
SITASITA

Reklama, telenákup či oznam o sponzorstve programu by už nemali byť hlučnejšie než ostatné programy. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá včera vstúpila do platnosti. Podľa nej musí vysielateľ zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov, najmä tých, ktorí sa nevedia a nemôžu brániť, čiže deti. Za porušenie tohto pravidla hrozí finančná sankcia. Podľa programového riaditeľa STV Romana Liptáka sa na nové pravidlá technicky pripravili a nemajú s nimi problémy. Technický riaditeľ SRo Robert Oravec však povedal, že právna úprava je nejednoznačná a ťažko vykonateľná. Ak by totiž vysielateľ porušil zákaz hlasnejšieho vysielania reklamy, mala by ho Rada pre vysielanie a retransmisiu pokutovať. Dokázať mu takéto porušenie by však mohlo byť v praxi problematické, domnieva sa Oravec.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
08. november 2024 17:00