Keď vláda vyhlásila koncom novembra na Slovensku lockdown a na čas sa zavreli pred Vianocami takmer všetky obchody, Slováci hľadali pri nakupovaní vianočných darčekov alternatívy. Tou najbežnejšou je nákup online.
V tomto prípade vám však musí tovar aj niekto doručiť. A to robí pri súčasnom nápore vrásky na čele viacerým prepravným spoločnostiam a v konečnom dôsledku aj ich zákazníkom.
Doručovateľské spoločnosti zažívajú v tomto období rekordný nápor. "Všetko nasvedčuje tomu, že tohtoročná sezóna bude pre internetové obchody a kuriérov skutočne rekordná. Bežne v posledných týždňoch pred Vianocami vzrastie počet zásielok približne o 60 percent. Tento rok ich je ešte o niečo viac," potvrdila pre HN Andrea Bačíková zo spoločnosti DPD.
HN už tento týždeň písali o problémoch Slovenskej pošty, ktorá trpí náporom balíkov. Spoločnosť Mall Group pre HN potvrdila, že oproti minulému roku zaznamenali nárast balíkov v tomto období o 30 percent. A to je len jeden eshop.
Veľký nárast hlási aj Alza. "Začiatkom tohto týždňa sa nám už podarilo prekonať minuloročný rekord denného obratu a minulý týždeň sme zaznamenali historicky najvyšší týždenný obrat," uviedla hovorkyňa spoločnosti Daniela Chovancová.
S klientami nekomunikujú
Je preto zrejmé, že problémy nebude mať len pošta. ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.