Oproti svojim predchodcom je v nevýhode. Prácu ministra školstva Branislava Gröhlinga totiž už druhý rok sprevádzala pandémia. Najdôležitejšou súčasťou jeho agendy bolo nastavenie výučby v zhoršujúcej sa situácii.
Potom sa musel zaoberať tým, ako sa vyrovnať s negatívnymi dosahmi. Popri tom sa venoval príprave a schvaľovaniu kľúčových školských zákonov. HN sa pýtali aktérov zo školstva, ako hodnotia pôsobenie ministra Gröhlinga a opatrenia, ktoré v roku 2021 priniesol.
Radoslav Štefančík, politológ
Branislav Gröhling je jeden z tých slabších ministrov Hegerovej vlády a spomedzi nominantov SaS ten najslabší. Pri niektorých témach, najmä pri otázkach k novelizácii vysokoškolského zákona, pôsobí značne nekompetentne.
Medzi vysokoškolskými učiteľmi nemá žiadnu autoritu. Ak sa k niečomu rád vyjadruje, je to téma škôlok, maximálne vyučovania na prvom stupni základných škôl.
V každom prípade je to jeden z tých ministrov, ktorého pôsobenie vyvoláva nepokoje určitej skupiny obyvateľstva, v tomto prípade vysokoškolských a stredoškolských učiteľov, ako aj študentov.
Pozitívne hodnotím, že žiaci na základných školách majú možnosť absolvovať antigénové testy. Otázny je, samozrejme, celkový efekt, keďže práve základné a stredné školy boli pred lockdownom ohniskami nákazy aktuálnej pandemickej vlny.
Oliver Moravčík, rektor STU
Pozitívne som vnímal snahu ministra prichádzať s opatreniami, ktoré v pandemickej situácii udržia deti čo najviac v škole. Z pohľadu vysokých škôl musím byť skôr kritický.
Predložená novela vysokoškolského zákona, spôsob jej prípravy a najmä komunikácia s tými, ktorých sa týka, boli zo strany ministerstva nekoncepčné, nenáležité až nedôstojné.
Pánu ministrovi si preto do budúcnosti dovolím poradiť, aby zvolil konštruktívnejší prístup formou dialógu s reprezentáciami vysokých škôl, vrátane väčšej ochoty načúvať argumentom ľudí z vysokoškolského prostredia.
Michal Rehúš, analytik Centra vzdelávacích analýz
Pozitívne je, že sa presadil prenos kompetencií z ministerstva vnútra na ministerstvo školstva. To bol problém, ktorý sa dávnejšie zakotvil. Tým pádom ministerstvo nemalo kontrolu nad riadením a financovaním niektorých škôl. Dlhé roky sa po tom volalo. Chceli to mnohí odborníci a aktéri v školstve.
Pozitívne vnímam aj to, že sa zaviedla povinná dochádzka do materských škôl pre deti od...
Zostáva vám 85% na dočítanie.