Miroslav BeblavýTASR/Martin Baumann
StoryEditor

Beblavého strana si priznala omyl. V kauze s Rezníkom sa ospravedlnila

31.01.2018, 18:49
Autor:
TASRTASR
RTVS sa voči tvrdeniam Dubačovej i informáciám v tlačovej správe ostro ohradil.

Strana SPOLU sa ospravedlňuje za chybnú informáciu, podľa ktorej dostal Slovenský rozhlas (SRo) pod vedením Jaroslava Rezníka pokutu vo výške 18 miliónov eur.

Uvedenie nesprávnej informácie v tlačovej správe strany priznala hovorkyňa SPOLU Silvia Hudáčková.

V informácii pre médiá vysvetľuje, že uvedenú sumu si zamenila za výšku pohľadávky spoločnosti PSMA voči SRo.

Dubačovej omyl

S nesprávnou čiastkou pokuty operovala na utorňajšom (30.1.) zasadnutí Výboru NR SR pre kultúru a médiá nezaradená poslankyňa NR SR Viera Dubačová, hovorila pritom o výpadku financií pre tvorbu umelcov, tvrdila, že prišlo k strate prostriedkov na výrobu desiatok originálnych programov.

RTVS sa voči tvrdeniam Dubačovej i informáciám v tlačovej správe ostro ohradil.

"Voči Slovenskému rozhlasu/RTVS sa nikdy takáto pokuta neuplatňovala," upozornila hovorkyňa Erika Rusnáková, ktorá pripomenula, že informácie o tom, že v spore s PSMA rozhodli slovenské súdy v neprospech RTVS a že verejnoprávny vysielateľ má zaplatiť takmer 2,4 milióna eur, nie 18 miliónov eur, nie sú žiadnou novinkou a medializovali sa ešte koncom roka 2016.

Rusnáková zopakovala, že výsledok súdneho konania so spoločnosťou PSMA bol dôsledkom nedôsledného prístupu Slovenského rozhlasu, za vtedajšieho vedenia generálnej riaditeľky Miloslavy Zemkovej, k ochrane svojich práv a záujmov v súdnom konaní so spoločnosťou PSMA.

Pripomenula, že voči rozhodnutiu prvostupňového a krajského súdu podala mimoriadne dovolanie Generálna prokuratúra. "Najvyšší súd uznal toto dovolanie ako dôvodné a na základe toho rozsudky všeobecných súdov v prospech spoločnosti PSMA zrušil," zdôraznila hovorkyňa RTVS.

Rezník je pripravený informovať o priebehu kauzy

PSMA sa následne obrátila na Európsky súd pre ľudské práva (ESĽP) v Štrasburgu, ktorý jej sťažnosti v roku 2015 vyhovel.

A vzhľadom na rozhodnutie ESĽP krajský súd v roku 2016 rozhodol rovnako, ako už rozhodol predtým, teda v prospech PSMA.

Exekútor na základe prehratého súdneho konania v roku 2016 preto v októbri minulého roka strhol z obchodného účtu RTVS 2.358.441 eur. "O súdnom spore bola pravidelne a riadne informovaná aj Rada RTVS, rovnako o skutočnosti, že predmetná suma bude vyplatená v roku 2017," dodala Rusnáková.

Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník je podľa nej pripravený členom mediálneho výboru parlamentu zopakovať priebeh kauzy.

01 - Modified: 2021-11-24 17:32:12 - Feat.: - Title: Spolu s lockdownom súhlasí, Kresťanská únia kritizuje zákazy pre veriacich 02 - Modified: 2021-11-15 21:39:13 - Feat.: - Title: Piráti schválili vládnu koaličnú zmluvu, Fiala môže ísť k Zemanovi 03 - Modified: 2021-11-02 21:21:54 - Feat.: - Title: Koalície Spolu a PirSTAN sa dohodli na programovom vyhlásení českej vlády 04 - Modified: 2021-10-11 11:47:44 - Feat.: - Title: Blíži sa v Európe koniec populistov a nacionalistov? 05 - Modified: 2021-10-04 11:45:56 - Feat.: - Title: Nový šéf Spolu Kollár pripustil, že by podporil Hegerovu vládu. Mal by však legislatívne podmienky
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
18. august 2022 07:03