Toto zostalo z metra. Nedostavené depo Janíkov dvor v Petržalke.HN/Peter Mayer
StoryEditor

V Petržalke začali minulý týždeň s búraním starého depa metra na Janíkovom dvore

27.12.2021, 11:42
Autor:
TASRTASR
Búracím prácam predchádzala geodetická príprava, odhumusovanie mosta a jeho okolia, úprava terénu a ohradenie priestoru stavby.

Na starom depe v Janíkovom dvore v bratislavskej Petržalke sa minulý týždeň začali búracie práce. Súvisia s predĺžením električkovej trate na území tejto mestskej časti, v ktorej budovaní tunel a stanica v minulosti plánovaného metra prekážajú. Sú polozapustené, preto je potrebné ich odstrániť.

"Odstránenie bude spočívať v odkopaní zemného presypu tunela a v rozobraní železobetónových prefabrikovaných dielcov, z ktorých sú tunel a stanica vyhotovené," približuje hlavné mesto na sociálnej sieti.

​Búracím prácam predchádzala geodetická príprava, odhumusovanie mosta a jeho okolia, úprava terénu a ohradenie priestoru stavby. Postupne bude zbúraná hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra. Búracie práce majú trvať niekoľko týždňov.

Na výstavbe novej električkovej trate v Petržalke sa začali prvé práce pred pár týždňami, išlo najmä o výrub stromov a náletových drevín. Magistrát deklaruje, že v rámci projektu vysadí novú zeleň.
Mesto Bratislava odovzdalo 18. novembra stavenisko vysúťaženému zhotoviteľovi skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka.

V zmluve za 74,58 milióna eur bez DPH je na zrealizovanie celej stavby určených 27 mesiacov. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Primátor hlavného mesta Matúš Vallo verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.

Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor.

Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Rozostavané depo metra je jednou z najvýraznejších pamiatok na obdobie jeho plánovanej výstavby. Základný kameň bol položený v roku 1988 na mieste plánovanej stanice Dunaj. Celý projekt však bol pozastavený po dvoch rokoch, výstavba sa už neobnovila.

01 - Modified: 2024-09-26 21:02:00 - Feat.: - Title: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať hotová čo najskôr, povedal Vallo k úseku v Petržalke 02 - Modified: 2024-07-31 12:35:53 - Feat.: - Title: DPB zrušil verejné obstarávanie na nákup nových električiek. Dôvodom sú výpadky systému 03 - Modified: 2024-07-10 08:03:06 - Feat.: - Title: Bratislavský kraj vydal po troch rokoch kolaudačné rozhodnutie na časť Dúbravsko-karloveskej radiály 04 - Modified: 2024-06-26 14:34:28 - Feat.: - Title: Dobrá správa pre cestujúcich v Bratislave. Vajnorská radiála prešla modernizáciou 05 - Modified: 2024-06-25 07:00:14 - Feat.: - Title: Na výstavbe električkovej trate v Petržalke badať podľa Bratislavy posun. Počet pracovníkov sa zdvojnásobil
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
05. október 2024 03:13