Zaostávanie v oblasti vedy. Nedostatok kvalitných pedagógov. Málo odborných publikácií a takmer nulový ohlas vo svete. Aj to je dnes obraz vysokých škôl na Slovensku. Vyplýva to z hodnotiacej správy, ktorú uverejnila Akademická ratingová a rankingová agentúra (ARRA). Hodnotenie podstúpilo 23 z celkovo 33 vysokých škôl. Agentúra sa v hodnotení zamerala najmä na kvalitu pedagógov, vedecké výsledky škôl, ale aj ich schopnosť získať peniaze cez rôzne granty. Kompletný rebríček vysokých škôl je na webovej stránke agentúry.
Agentúra navzájom porovnávala fakulty podobného zamerania. Výsledky dopadli lepšie pre zabehnuté inštitúcie. Rozdiely sú podľa Devínskeho priepastné. "Vybudovaná fakulta s dlhoročnou tradíciou má vyššiu kvalitu ako novovzniknutá fakulta, ktorá sa musí starať o zabezpečenie základného chodu." Najväčší problém univerzít vidí analytik Andrej Salner z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť v zakonzervovaní prostredia. "Rozhodujú rovnakí ľudia ako v minulosti a špičkoví odborníci odišli do zahraničia alebo súkromnej sféry."
Podľa ARRA naďalej hrozivo stúpa počet fakúlt, kde prevažuje externé štúdium. Kvalita vzdelávania je tu často nižšia ako pri denných formách štúdia. Podľa Devínskeho externisti tvoria takmer tretinu z celkového počtu vysokoškolákov. Znížiť počet externistov by mohlo podľa ministra školstva Jána Mikolaja spoplatnenie externého štúdia. Už dnes síce poslucháči externého štúdia vďaka "deravej legislatíve" platia, peniaze väčšinou končia vo vreckách tretích subjektov.
StoryEditor
Kam na školu? Poradí rating
Zaostávanie v oblasti vedy. Nedostatok kvalitných pedagógov. Málo odborných publikácií a takmer nulový ohlas vo svete. Aj to je dnes obraz vysokých škôl na Slovensku.