Trnavské mýto v Bratislave dnes dostalo definitívne novú tvár. Po takmer ročnej rekonštrukciu dnes otvorili vynovené priestory miesta, kde prejde denne približne 30-tisíc ľudí.
Celková výška investície rekonštrukcie podchodu je 4,1 milióna eur. Hlavné mesto sa na projekte podieľalo sumou 1,6 milióna eur a spoločnosť Immocap Group investovala 2,5 milióna eur. Revitalizácia zanedbaného podchodu na Trnavskom mýte sa začala 16. októbra minulého roka.
"Trnavské mýto je legendárny bratislavský podchod, posledných 40 rokov sa ho developeri ani len nedotkli. A posledných 15 rokov bol hanebnou škvrnou mesta.Túto udalosť preto považujem za symbolický prerod a zmenu Bratislavy," povedal Nesrovnal.
V podchode sa nachádza takmer 20 prevádzok. Medzi inými potraviny, kaviareň či krajčírstvo.
Podchod bude po novom chránený 24-hodinovým kamerovým systémom a bezpečnostnou službou. Pribudli aj nové obchodné prevádzky, napríklad predajňa potravín, lekáreň, papiernictvo, kvetinárstvo či kaviareň.
"Dali sme si veľmi záležať na skladbe jednotlivých prevádzok. Chceme totiž, aby ľudia nebrali tento podchod len ako spojnicu prechodu z jedného bodu do druhého, ale aby si tu vybavili aj veľa služieb, ktoré potrebujú," skonštatoval Peter Lukeš, predseda predstavenstva spoločnosti Immocap Group, ktorá podchod obnovila.
Rekonštrukcie sa po rokoch dočkal aj povrch Trnavského mýta. Pribudla nová zeleň vo forme trvalkových záhonov a stromov. Hlavné mesto opravilo chodníky, vybudovalo bezbariérové prístupy k električkovým nástupištiam, opravilo prístrešky na nástupištiach a obnovilo dopravné značenie. Mesto do týchto povrchových úprav investovalo 450-tisíc eur.
O komplexnej obnove podchodu spoločnosťou Immocap Group rozhodli bratislavskí mestskí poslanci koncom septembra 2016.
Poslanci jej totiž schválili prenájom podchodu na 15 rokov, s možnosťou opcie na ďalších päť rokov, za ročné nájomné jedno euro. Podmienkou bolo, že musela spoločnosť do revitalizácie podchodu investovať minimálne milión eur bez DPH.