Za nezvládnutú situáciu po páde trakčného vedenia v Bratislave vypláca Železničná spoločnosť Slovensko dotknutým cestujúcim 50 eur.
Väčšine z tých, ktorí o odškodnenie požiadali, už vyplatili peniaze na účet 16. októbra, teda viac ako mesiac po udalosti, potvrdil pre HN hovorca spoločnosti Tomáš Kováč. Na kompenzácie sa skladalo širšie vedenie ZSSK zo svojich odmien. Rádovo stovky eur každý mesiac dostávajú za spokojnosť zákazníkov.
Vedenie spoločnosti viackrát zopakovalo, že pristupuje k nadštandardným kompenzáciám nad rámec zákona bez toho, aby bola známa miera ich zavinenia na krízovej udalosti. Železničnú infraštruktúru totiž nemá v správe ZSSK, ale Železnice Slovenskej republiky.
Hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková krátko po incidente hovorila, že si treba počkať na preskúmanie udalosti, ktoré by malo trvať zhruba 30 dní.
ZSSK tvrdí, že oficiálne šetrenie zatiaľ nebolo ukončené. „Snahou je, aby sa vyšetrovanie udalosti ukončilo v najbližších týždňoch,“ dodal Kováč.
K pádu trakčného vedenia za bratislavskými Vinohradmi došlo 6. septembra večer. Cestujúci uviazli vo vlaku na niekoľko hodín bez svetla, vody, toalety a možnosti vyjsť von. Incident spôsobil meškanie takmer dvadsiatky ďalších regionálnych aj medzinárodných vlakov. Len týždeň po tejto udalosti Železničnej spoločnosti Slovensko v priebehu štyroch dní dymili alebo horeli tri rušne. Dôvodom je najmä zastaraný vozidlový park a investičný dlh do železničnej dopravy.