Taxify sa rozrastie do ďalších slovenských miest. Pre HN to avizoval manažér spoločnosti pre český a slovenský trh Roman Sysel.
„Oblasť strednej Európy je pre nás kľúčová. Nikdy sme nechceli jazdiť len v Bratislave, čo sme dokázali aj tým, že sme sa rozšírili do Košíc a znížili tam čas dojazdu a cenu. Do budúcna je pre nás zaujímavé každé slovenské mesto, ktoré má viac ako 80-tisíc obyvateľov,“ povedal Sysel.
V najbližších týždňoch začne dopravná aplikácia fungovať v Nitre a Prešove. Konkrétny termín zatiaľ nie je známy.
Taxify patrí do kategórie mobilných aplikácií, ktoré sú často označované ako „alternatívne taxislužby“. Ich vodiči nie sú profesionálni taxikári, na jazdenie im stačí auto a aplikácia. Digitálne platformy ako Taxify či Uber sú často terčom žalôb klasických taxikárov, pretože nespĺňajú súčasné legislatívne podmienky na poskytovanie taxislužieb.
Ministerstvo dopravy však pripravilo novelu zákona o cestnej doprave, ktorá podnikanie v taxislužbe liberalizuje a vytvára priestor na legálne pôsobenie nových platforiem. Schválila ju vláda, teraz prechádza parlamentom.
Predseda Zväzu taxikárov Ondrej Wenzl okrem iného kritizuje, že novela ruší povinnosť taxikárov skladať skúšky odbornej spôsobilosti. Tie sú podľa Wenzla osvedčením o spoľahlivosti profesionálneho vodiča. „Namiesto toho, aby sa nové taxikárske platformy prispôsobili platnej legislatíve, sa menia zákony podľa ich požiadaviek,“ reagoval pre HN.
Taxify namieta, že spoľahlivosť sa dá oveľa lepšie merať digitalizáciou celej služby ako papierom o spôsobilosti vodiča. „Treba si uvedomiť, že technológie pokročili, zmenili možnosti prepravy a kvalitu prepravy ľudí z bodu A do bodu B. A na tom majú významný podiel aj aplikácie ako je tá naša,“ povedal Sysel.