StoryEditor

Parkovacia politika nebude v hlavnom meste platiť všade. O pokute vás informuje nálepka

11.01.2022, 09:44
Autor:
TASRTASR
Bratislava zatiaľ nemá jednotnú parkovaciu politiku a nebude platiť vo všetkých lokalitách mesta. Parkovanie majú na starosti kontrolóri, ktorí preveria každú zónu viackrát za deň.

Mestská parkovacia politika v Bratislave - Bratislavský parkovací asistent PAAS, ktorú v prvých troch zónach spustili v pondelok, je jedna z najväčších reforiem v hlavnom meste za posledné roky.

Ide o výraznú zmenu vo fungovaní a myslení obyvateľov. Na utorkovom stretnutí s novinármi to povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo s tým, že PAAS nebude platiť v celej Bratislave.

Posledné mesto v Európe 

"V meste sú aj lokality, kde nie je problém s parkovaním, napríklad sídlisko na okraji Bratislavy. Tam nebude nutné zavádzať parkovaciu politiku," skonštatoval primátor. Zároveň deklaroval, že všetky peniaze získané cez PAAS budú využité na zlepšenie verejného priestoru a parkovania v danej zóne, odkiaľ boli vybraté.

​Vallo je presvedčený, že zavedenie regulácie parkovania je potrebná vec pre Bratislavu, a to pre lepšie parkovanie rezidentov, pre diskusiu o tom, kde autá v meste majú byť a kde nie, či pre lepšiu plynulosť dopravy. "Bratislava je posledné hlavné mesto v Európe, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku," vysvetlil primátor.

Zavedenie PAAS v jednotlivých častiach Bratislavy sa podľa jeho slov bude realizovať postupne. Od pondelka začala regulácia platiť v troch zónach, a to Tehelné pole v Novom Meste, Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači. Do budúcna má začať platiť napríklad v zóne hlavná stanica a Blumentál v Starom Meste či na Nivách v Ružinove.

Upozornia vás nálepky 

Magistrát avizuje projektovú prípravu na parkovacie domy v rôznych častiach mesta i záchytné parkoviská na Jasovskej, Jurajovom dvore, Púchovskej i v Inchebe.

"Postupujeme podľa zahraničných vyskúšaných modelov. Sme však trošku mäkší, keďže máme zavedené výnimky či bonusovú kartu," uviedol Vallo. V rámci prvých zón, kde už platí PAAS, evidovalo k pondelku mesto zaregistrovaných 4 200 rezidentských, 2 318 návštevníckych, 1 657 bonusových a 26 abonentských kariet.

Kontrolu parkovania v jednotlivých zónach bude mesto realizovať prostredníctvom inštitútu objektívnej zodpovednosti. Kontrolovať budú priamo v teréne kontrolóri. Každú zónu skontrolujú za deň aj viackrát. Tento týždeň zle parkujúcim budú kontrolóri lepiť na autá "žltú nálepku" s upozornením, že vodič porušil pravidlá o parkovaní.

Kontrolóri budú následne lepiť "oranžové nálepky", znamená to, že majiteľ už dostal pokutu.

Získať viac informácií o PAAS, registrovať sa, zakúpiť si rezidentskú parkovaciu kartu či iné parkovacie karty (bonusovú, návštevnícku, abonentskú) môžu obyvatelia cez web paas.sk.

01 - Modified: 2021-12-31 12:28:38 - Feat.: 0 - Title: Bude sa dať v Bratislave kde parkovať? Viceprimátorka mesta prezrádza, čo čaká šoférov 02 - Modified: 2022-01-04 10:21:06 - Feat.: 0 - Title: Čaká vodičov zmena k lepšiemu? Už budúci týždeň začína platiť parkovacia politika 03 - Modified: 2022-01-10 16:27:40 - Feat.: 0 - Title: Prax ukázala slabiny novej parkovacej politiky. V prvý deň sa pred informačnými centrami tvorili rady
01 - Modified: 2024-11-01 12:52:00 - Feat.: - Title: Pri nehode troch áut na D1 v smere z Bratislavy sa zranili traja ľudia 02 - Modified: 2024-11-01 11:22:39 - Feat.: - Title: Predaje bytov v bratislavských novostavbách medziročne stúpli o vyše trojnásobok 03 - Modified: 2024-11-01 09:53:00 - Feat.: - Title: Dopravný podnik v Bratislave chce rozšíriť vozidlový park o 40 elektrobusov 04 - Modified: 2024-10-31 09:49:50 - Feat.: - Title: Ceny starších bytov v Bratislave prudko vzrástli, nájmy stúpli o osem percent 05 - Modified: 2024-10-30 14:08:25 - Feat.: - Title: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať hotová v zmluvnom termíne, vyjadril sa Vallo
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
03. november 2024 15:48