TASR - Jakub Kotian
StoryEditor

Parlament odvolával Érseka. Opozícia neuspela

05.04.2019, 08:56
Autor:
votvot
Po štvrtkovom neúspešnom pokuse opozícia opätovne odvolávala ministra dopravy Arpáda Érseka.

Aj keď bol dnes piatok, poslanci si na odvolávaní ministra dopravy Arpáda Érséka dali záležať a diskutovali o ňom viac ako sedem hodín. A to aj napriek tomu, že už vopred vedeli, že úspešní nebudú.

"Viem, že na dnešnej schôdzi vás asi neodvoláme," skonštatoval nezaradený poslanec Tomáš Jankculík. Dodal však, že považoval potrebné takouto cestou verejnosť oboznámiť s problémami, ktoré rezort má.

„Pozrime sa na realitu: diaľnice stoja a vlaky horia. Toto je, pán minister, vaša vizitka. Vy nie ste zlý človek ale ministerstvo dopravy potrebuje napredovať," povedal vo svojom vystúpení poslanec za OĽANO Ján Marosz. Práve železnice a diaľnice boli hlavnými témami celej diskusie, spomenuli sa však aj letiská či vodný dopravca.

​Najväčšiu vinu však Érsékovi opoziční poslanci pripisovali za dohodu v súvislosti s tunelom Višňové. Ako povedal poslanec SaS Alojz Baránik, jediný dôvod na odvolanie ministra bolo uzatvorenie dohody, ktorou sa zrušila zmluva o dielo na stavbu tunela Višňové.

Érsék sa však bránil tým, že iná cesta nebola. Na stavbe bol niekoľkokrát. „Išiel som tam znova, no a čo sa stalo odvtedy, čo som tam bol naposledy? Robilo tam ešte menej ľudí. Prepúšťali. No prečo? Lebo keď vám raz nevyplatia, myslíte, že dodáte ďalšie projekty?" vysvetlil.

Krátko po 16:00 rozprava nakoniec skončila a prítomní poslanci o návrhu hlasovali. Érsék svoje miesto obhájil, stačili by však iba piati poslanci a situácia by bola úplne iná. Odvolanie totiž podporilo 44 poslancov, proti bolo 48.

Mimoriadna schôdza parlamentu. Opozícia sa pokúsi odvolať Érseka 16:20 Koniec online prenosu. 16:19 Érsék pokračuje na ministerskej stoličke Za odvolanie hlasovalo 44 poslancov, proti bolo 48 poslancov. 16:18 Začína sa hlasovanie o nedôvere ministrovi dopravy. 16:11  Rokovanie sa prerušuje, nastáva 5 minútová prestávka, po nej sa bude hlasovať. 16:10 Nakoniec vystupuje v záverečnom slove Miroslav Ivan z SaS, ktorý je navrhovateľom odvolania. "Všetko, čo bolo treba povedať, bolo povedané," konštatuje. 16:09 Rozprava končí Érsék chcel mať záverečné slovo, poslanci však protestovali. Poslanci si nie sú istí ako procedurálne pokračovať.  15:56 Rozpravu ukončuje vystúpenie Anny Zemanovej z SaS.  15:54 Ministerstvo nenavrhlo podľa Galeka žiadnu úpravu, ktorá by zabezpečila vyplácanie subdodávateľov. "Ak by ministerstvo konalo, tak ako malo, nemusel by tento problém vôbec vzniknúť," dodáva Galek na margo problému s tunelom Višňové. 15:52 Do rozpravy sa  zapája Karol Galek z SaS. "Chýba nástroja na presmerovanie peňazí priamo subdodávateľom. Aj preto NDS, zrejme pristúpila k dohode," hovorí. Ak zhotoviteľ nevyplatí do konca tohto roka subdodávateľov, vyplatia sa z bankovej záruky. Tomuto všetkému sa však podľa Galeka dalo vyhnúť. 15:32 Érséka v rozprave obhajuje aj poslanec Smeru Igor Choma.  15:26 "Nemôžeme sa uspokojiť s tým, že veď takto sa to robí všade. Môžeme robiť veci poctivo a kvalitne. Treba rozbiť také tie schémy, ktoré tu na trhu fungujú, možno aj vďaka tomu, že sme malá ekonomika," zakončuje svoje vystúpenie Heger.   15:18 Do rozpravy sa teraz zapája Eduard Heger. Upozorňuje, že tento rezort patrí k tým najdôležitejším. "Je to rezort, ktorý čerpá enormné eurofondy a stalo sa mu to veľkej miery osudným. Štát tak investuje do tohto rezortu primárne cez eurofondy, a bez nich by už akoby ani nedokázal žiť," hovorí. To podľa neho nie je dobré, keďže štát zabudol na to, že musí investovať aj do infraštruktúry, do ktorej sa nedajú investovať eurofondy.  15:08 Zimenová sa Érséka pýta na to, koľko bolo dní, keď bola na trati Bratislava - Komárno bezproblémová premávka.  "Nemali by ste sa nečinne prizerať, ako sú tieto komplikácie vodou na mlyn Andrejovi Dankovi, ktorý keby mohol tak by tieto žlté vlaky už dávno zrušil," upozorňuje.  15:05 Do rozpravy sa prihlásili ďalší poslanci, vystúpenie začína Zuzana Zimenová z SaS. 14:47 Ivan priznáva, že Érsék latku zdvihol, no podľa jeho slov "nie sme tu dnes kvôli tomu čo robí, ale kvôli tomu, čo nerobí. A predovšetkým sme tu preto, ako sa organizácia, ktorú riadi rozišla so zhotoviteľom Višňového." 14:42 Nehovorím, že všetky diaľnice idú načas, ale všetky kroky, ktoré Érsék podnikol posúvajú situáciu vpred," zakončil svoje vystúpenie Jakab. 14:37 Ako posledný v rozprave vystupuje Elemér Jakab z Mostu. Realita posledných dvoch rokov podľa neho hovorí o tom, že Érséka nie je za čo odvolať.  14:33 "Viem, že na dnešnej schôdzi vás asi neodvoláme," skonštatoval Jankculík. Považoval však potrebné takouto cestou verejnosť oboznámiť s problémami, ktoré rezort má. 14:28 "Úsek Tvrdošín - Nižná bol najlepšie pripravený projekt. Žiaľ dnes sú už tieto dva projekty uvádzané so začiatkom výstavby v roku 2023," poukazuje Jankculík. 14:23 "Mrzí ma, že toto znova prispeje k ďalšiemu zhoršeniu dopravnej situácie v Žilinskom kraji. Cesta pod Strečnom bude mať veľké problémy," upozorňuje v rozprave Jankculík v súvislosti s aktuálnou situáciou okolo tunela Višňové. 14:19 V rozprave teraz vystupuje Igor Janckulík, ktorý je nezaradeným poslancom. Za hlavný dôvod odvolávania označuje to, že vláda sa v programovom vyhlásení vlády zaviazala rýchlym tempom stavať diaľnice, nič také sa ale podľa neho nestalo. 14:11 Dohoda o zrušení zmluvy na výstavbu Višňového je podľa Baránika veľká vec. "Je to problém, za ktorý bezprostredne a priamo zodpovedá minister, to nie je nič, čo súvisí s minulosťou," uzatvára . 13:56 Poslanec SAS Alojz Baránek: Jediný dôvod na odvolanie ministra je uzatvorenie dohody, ktorou sa zrušila zmluva o dielo na stavbu tunela Višňové. 13:45 Poslanec Mostu Bastrnák bráni Érseka: "Táto schôdza je bezvýznamná, je to iba politikárčenie," tvrdí. 13:42 "Poslanca Érseka by sme mohli odvolávať aj každý deň. Prinieslo to do parlamentu kus človečiny," reagovala na odvolávanie ministra dopravy poslankyňa OĽaNO. 13:38 Faktické poznámky poslancov Poslanec OĽaNO Marosz upozorňuje na integrovanú dopravu. "Treba skoordinovať vlaky  a autobusy a až potom liberalizovať," tvrdí poslanec. 13:26 "Čo sa týka D4R7, zatiaľ tam nie je dokázaná žiadna kontaminácia. Polícia to vyšetruje, taký je stav. Viete, čo je to nezávislý dozor - mal by kontrolovať všetky procesy. Keď niečo zistí, je to renomovaná rakúska firma. Keď sme dostali info, že sa tam môže niečo vyvážať, okamžite sme upozornili nezávislý dozor," hovorí Érsék. 13:24 Érsék reaguje aj na Zemanovú. "Triblavinu mi ani nespomínajte, nie križovatku ale združenie," hovorí. "Poďakujte sa OZ Triblavine, že máme meškanie," konštatuje.  13:18 "ŽSR dostalo o 20 miliónov viac peňazí do rozpočtu. Finančné zázemie som vedel navýšiť," pokračuje Érsék. Hovorí aj o plánovanom vodnom dopravcovi. Dunaj je podľa neho nevyužitý potenciál a sú eurofondy, ktoré sa na to môžu využiť.  13:16 "Keď hovoríme o železniciach, keď povieme, že ideme kúpiť nové vozne, hovoríte, že je to predražené," pokračuje Érsék. "Čo sa týka ciest prvej triedy, nikdy tam nebolo toľko peňazí ako teraz," dodáva.  "Aj keby som Vám veľmi v tom chcel pomôcť, toľko argumentov nemáte, aby ste ma odvolali," hovorí s úsmevom Érsék. 13:12 Teraz treba podľa Érséka zistiť v akom stave sú veci okolo Višňového. "Našou úlohou je spraviť invertarizáciu," hovorí. Ak by išli na súd, prepadli by eurofondy.  13:08 Érsék: Na Višňovom nepracovali "Keď som sa poobzeral na tej stavbe, tak som videl, že za rok to určite neodovzdajú. Povedal som im, že nech si povedia termín oni, no nepovedali nič," hovorí.  "Išiel som tam znova, no a čo sa stalo odvtedy, čo som tam bol naposledy? Robilo tam ešte menej ľudí. Prepúšťali. No prečo? Lebo keď vám raz nevyplatia, myslíte, že dodáte ďalšie projekty?" pokračuje Érsék. 13:04 "Čo sa týka diaľničnej siete. Ja som v živote nepovedal, že postavíme diaľnicu v roku 2020. Ja som bol prvý, čo som povedal, že keď sa všetko podarí, tak to bude najskôr v roku 2025, 2026," reaguje Érsék. Reaguje aj na obvinenia z meškania diaľnic. Vysvetľuje, že úseky, ktoré začal on, nemeškajú.  "Viete akú má úlohu štátny tajomník na ministerstve? Zastupuje ministra tam, kde ho minister poverí. Má určité sekcie ktoré kontroluje ale nerozhoduje o ničom," reaguje na obvinenia o tom, že bol štátnym tajomníkom na rezorte dopravy za Radičovej vlády a mohol teda zasiahnuť aj v prípade Višňového.  12:55 Érsék reaguje Pred poslancov prichádza minister dopravy Arpád Érsék. "Možnože včera som bol lepšie nažhavený," začína. 12:51 Martin Klus z SaS potvrdzuje obavy Boris Kollára ohľadne letísk, no nie je to podľa neho najväčší problém rezortu dopravy. Marosz taktiež považuje malé letiská za dôležité. "letecká doprava sa stáva stále lacnejšou," hovorí. Podľa neho, by práve letecká doprava mohla nejakým spôsobom zaplátať problém s meškajúcimi diaľnicami. Irén Sárközy z SaS však Kollárove vyjadrenia neguje a tvrdí, že Érsék sa snaží tieto letiská zachrániť. 12:37 Kollár upozorňuje aj na to, že ministerstvo chce zrušiť malé práškové a klubové letiská. To môže podľa neho v budúcnosti spôsobiť katastrofu.  12:34 Do rozpravy sa zapojil aj Boris Kollár Do rozpravy sa zapája Boris Kollár, predseda hnutia Sme rodina. "V tejto sále je asi málo ľudí, ktorí by povedali, že zo strany ministerstva bolo spravené všetko to, čo bolo sľúbené," hovorí. "Sú krajiny, kde nám nezostáva nič iné ako sa hanbiť," pokračuje, keďže v nich sa politici dokázali dohodnúť v oblasti dopravy aj napriek politickým rozdielom.  12:28 Peter Antal z Mostu reaguje na Marosza. Aj o hovorí o tom, že za mnohé problémy minister dopravy nenesie zodpovednosť. Taktiež odmieta tvrdenie, že by sa v roku 2016 zastavil rozvoj dopravy. Argumentuje rozvojom železníc. 12:24 Marosz opäť hovorí o tom, že vlani sa výstavba diaľnic zastavila a nezačal sa ani sa nedokončil žiaden kilometer. Spomína aj zlý stav mostov. "Za absolútne zlyhanie považujeme zastavenie prác na diaľničnom úseku Višňové, po ktorom mali vodiči jazdiť už tento rok," hovorí. Tiež poukazuje na to, že výstavba bratislavského obchvatu má vážne problémy, ako napríklad navážanie odpadu. 12:21 Marosz: diaľnice stoja a vlaky horia Ako cituje Marosz programové vyhlásenie, vláda sľúbila modernizovať železničné trate, stavať diaľnice, zriadiť dopravnú autoritu, ktorá by zabezpečila zosúladenie spojov a teda aj prestupov. "Pozrime sa na realitu: diaľnice stoja a vlaky horia. Toto je, pán minister, vaša vizitka. Vy nie ste zlý človek ale ministerstvo dopravy potrebuje napredovať," hovorí Marosz. 12:19 Do rozpravy sa zapája aj poslanec Ján Marosz za OĽANO. "Pán minister neplní to, k čomu sa vláda zaviazala vo svojom vyhlásení," začína. 12:13 Bastrnák ďakuje Bugárovi za to, že vymenoval Érsékove úspechy. "Je vidieť, že opozícia nechce odvolať Érséka za jeho prácu, je za tým iba politikárčenie," súhlasí s predsedom Mostu Bastrnák. "Celý rezort pod jeho vedením napreduje," hovorí o súčasnom ministrovi dopravy. 12:11 Reakcie na Bugára Zemanová reaguje na Bugára: škandálov je podľa nej na ministerstve dopravy veľa. "Ako si vôbec môžete dovoliť povedať, že občania, chceli účelovo zabrzdiť výstavbu úseku D4R7," vyčíta Bugárovi. Jankculík upozorňuje, že je tu až desať posunov vo výstavbe. "Nehovorím, že za všetko môže pán Érsék ale má tu  tím ľudí." Heger vo faktickej poznámke hovorí, že maslo na hlave má v skutočnosti celá vláda. "Vidím v tom zlyhanie vás aj ostatných koaličných partnerov," konštatuje. Podľa neho totiž minister musí čeliť politickej blokáde. 12:07 "Ak ste ma počúvali, tak neviem si predstaviť, že na základe čoho by ste hlasovali za odvolanie pána ministra. Považujem ho za ministra, ktorý vie, čo má robiť," zakončuje Bugár svoje vystúpenie. 12:04 "Bol to práve rezort dopravy, ktorý ju podporil," hovorí Bugár o úspešnej slovenskej lyžiarke Vlhovej.  12:02 "Pre mňa je dôležité, že ako prvý minister v histórii sa vôbec nestaral o to, čo on za svoje obdobie vie urobiť ale zaujímal sa aj o to, čo sa bude dať urobiť aj po jeho odchode," hovorí Bugár. Komentuje aj výčitky zo strany opozície o stave železníc. Érsék podľa neho zdedil problémy, ktoré sa 30 rokov neriešili. "Ak sa pozriete o koľko vzrástol počet ľudí prepravených vlakmi, tak je jasné, že minister si robí svoju prácu veľmi dobre," konštatuje.  11:59 "Opozícia Érséka kritizuje, že minulý rok neodovzdal ani jeden kilometer diaľnic. Ale to opäť súvisí s tým, v akom stave dostal ministerstvo," pokračuje Bugár.  Pokračuje menovaním vecí, čo sa Érsékovi podarili. "Naštartovala sa výstavba diaľnic na Kysuciach, obnovila s avýstavba pri Ružomberku a definitívne sa stanovila trasa posledného úseku diaľnice medzi Bratislavou a Košicami. Takisto sa spustila súťaž na výstavbu úseku R4," hovorí. 11:54 Bugár: Érsek nemá ani jednu kauzu "Na rozdiel ostatných ministrov mal oveľa ťažšiu pozíciu, musel riešiť veci za pochodu. Za dva roky jeho ministrovania sa mu to podarilo a robí to výborne. Po prvé je to ministerstvo bez škandálov. Nepamätám si jeden finančný škandál, ktorý by sa spájal s týmto ministerstvom. Idete odvolávať ministra dopravy, ktorý nemá ani jeden škandál. Za druhé idete odvolávať ministra, ktorý rieši problémy a nespôsobuje ich. V čase keď nastúpil na svoj post, nebolo jasné napríklad trasovanie úseku D1 Turany - Hubová," obhajuje Érséka Bugár. 11:52 Érseka prišiel podporiť aj Béla Bugár Do rozpravy sa zapája aj predseda strany Most Bála Bugár. "Vnímam to ako čisté politikárčenie," začína.  11:48 "Spoločnosti postupne prestávali na Višňovom preto, lebo zhotoviteľ im neplatil napriek tomu, že NDS všetko uhrádzala načas. Ešte raz pre všetkých konšpirátorov, zhotoviteľ pravdepodobne zle odhadol cenu a prehlboval stratu," reaguje na Zemanovú Bastrnák.  11:47 Eduard Heger z OĽANO poukazuje na prepojenosť projektov ministerstva dopravy na životné prostredie. "Mal by na to byť veľký zreteľ. Oceňujem informácie, ktoré zazneli," hovorí.  11:36 "Táto schôdza nie je nudná, keď dôsledne počúvate, to čo vám tu hovoríme, tie habaďúry, čo sa udiali," hovorí Zemanová. "Je to jedna veľká hanba," hovorí. 11:33 Rekonštrukcia diaľnice D1 a križovatky Triblavina Zemanová teraz analyzuje problémy pri ďalšom diaľničnom úseku. Termín dokončenia Triblaviny bol január 2019, "je apríl a so stavbou sa ani nezačalo," upozorňuje.  11:27 Zemanová pokračuje v líčení rôznych káuz spojených so stavbou bratislavského obchvatu. Okrem iného spomína podozrivé vykupovanie pozemkov.  11:16 Anna Zemanová z SaS vystupuje s príspevkom. "Občania potrebujeme garanciu, že sa kvôli diaľniciam nedostaneme do veľkého dlhu. Žiaľ minister Érsek nás zadĺžil na všetkých frontoch," konštatuje. Ohrozil totiž podľa nej napríklad čistotu pitnej vody, nezabránil tomu, aby sa niektoré úseky stavali bez stavebného povolenia. "Pán minister pripomeniem Vám veci za ktoré ste priamo zodpovedný," hovorí. Spomína obchvat Bratislavy či križovatku Triblavina. 11:14 "Nechápem prečo bránite zhotoviteľa a nie záujmy Slovenskej republiky," odpovedá Zemanovej Tibor Bastrnák z Mostu. Érsek podľa neho vyrokoval v rôznych odvetviach také zmeny, ktoré sú aj vymožiteľné.  11:12 "Práve jeho prelet vtruľníkom ponad diaľnicu, práve vtedy začal problém v komunikácii medzi zhotoviteľom a ministerstvom. Začal škandalizovať meno zhotoviteľa, ktorý má svetové renomé," upozorňuje Zemanová z SaS. "Nespôsobila práve NDS, že nemohli pracovať?"  11:08 "Už o pár týždňov sa môže začať súťažiť firmy, ktorá úsek dostavia,"  upozorňuje Bastrnák. Argumenty opozície sú podľa neho nepresvedčivé, za návrh by sa mali hanbiť, "nehanbili by sa zaň ani konšpiračné média," hovorí.  11:02 "Už dlho som nevidel na jednom papieri tak veľa poloprávd," skonštatoval poslanec za Most Tibor Basternák na margo návrhu na odvolanie Érséka. "Problémy, ktoré zdedil, vyriešil. Vy ho idete odvolávať za to, čo zdedil, nie za to, čo urobil," konštatuje.  10:59 Dodávateľ pri poslednej kontrole podľa Hrnčiara pracoval iba na 15 častiach z okolo 220 a iba s 30 zamestnancami. Za súčasný stav tak podľa neho môžu všetky politické garnitúry od roku 1989. 10:57 "Viete čo bolo najdôležitejšie pre mňa na tom Višňovom? Že všetci dostanú zaplatené, čo tam na tom robili," upozorňuje Peter Antal z Mostu v obhajobe Érsékovho rozhodnutia. 10:55 Celý čas ste hovorili o zodpovednosti úplne iných strán ako tu máme teraz," upozorňuje Miroslav Ivan z SaS na margo Hrnčiara. Ten totiž poukázal, že za aktuálny stav v súvislosti s tunelom Višňové môže KDH. 10:48 Do diskusie sa zapája poslanec za OĽANO Ján Marosz. Obviňuje Hrnčiara zo zavádzania. Súťažný tender na Višňové bol podľa neho v poriadku.  10:47 "Chcem sa pánovi ministrovi Érsékovi poďakovať," hovorí Hrnčiar. Vďaka Érsékovmu rozhodnutiu sme totiž podľa neho neprišli o eurofondy. Podľa Hrnčiara ak by mal niekto niesť zodpovednosť tak by to malo byť KDH.  10:44 Hrnčiar dodáva, že pôvodný dodávateľ pýtal dodatočne dvakrát toľko peňazí ako dlhoval subdodávateľom. "Z najväčšou pravdepodobnosťou by sa dlh voči podnikateľom znova nafúkol," upozorňuje.  10:42 "Ak niekto urobil chybu, tak ju urobil štát, nenašiel politickú odvahu. Jednoducho nie je normálne a konečne treba prestať súťažiť stavebné zákazky, kde je hlavným kritériom cena," dodáva Hrnčiar. 10:33 Hrnčiar pripomína, že schôdzu na odvolanie Érseka nepodporila ani celá opozícia. "Dôvod je celkom účelový podľa pravidla, kto chce psa biť, palicu si nájde," hovorí o zvolaní mimoriadnej schôdze Érsek.  10:32 Do diskusie sa s príspevkom zapája podpredseda parlamentu Andrej Hrnčiar (Most-Híd). 10:26 "To, čo ste zhrnuli, je zlé za tridsať rokov. Minister Érsek je vo funkcii dva a pol roka," hovorí v reakcii poslanec Peter Antal (Most-Híd).  10:23 "Vám ide len o politikárčenie a vôbec ste neprejavili záujem o rekonštrukcie ciest a zlepšenie dopravnej infraštruktúry," hovorí Ivan. 10:22 "Musím povedať, že sa budem venovať vo svojom diskusnom príspevku tomu, prečo je váš návrh absolútne neopodstatnený," hovorí v reakcii na Ivanov prejav podpredseda parlamentu Andrej Hrnčiar (Most-Híd). 10:12 "Ak oni nezaplatia, tak štát dal dnes prísľub, že to urobí za nich," tvrdí Ivan.  10:05 Opozičný poslanec Miroslav Ivan sa v ďalšej časti svojho prejavu venuje situácii na tuneli Višňové.  10:02 Ministerstvo podľa Ivana brzdí liberalizáciu na železnici.  09:51 "Železnice slovenskej republiky nemodernizujú, lebo nemajú peniaze. To bol aj dôvod, prečo rezignoval generálny riaditeľ. Inštitút finančnej politiky dal ministrovi návrhy, ako nájsť peniaze. Minister s tým nič nespravil," hovorí Ivan.  09:47 "Ja sám som rozlámal štyri disky na cestách prvej triedy pán minister," hovorí Ivan. "Viem si predstaviť to hromženie motoristov, aké nehody to spôsobilo," rozpráva o stave slovenských ciest opozičný poslanec.  09:46 "Nevenuje sa dostatočná pozornosť opravám mostov, nechávajú sa zájsť až do havarijného štádia," pokračuje v kritike Ivan.  09:44 "Keňa, Gambia, sú krajiny, ktoré majú lepšie hodnotenú cestnú sieť ako Slovensko," kritizuje Ivan.  09:40 Čerpanie eurofondov "Sme v polovici obdobia čerpania, mali by sme mať vyčerpanú viac ako polovicu, sme na úrovni čerpania 32 percent. To je to fantastické čerpanie na ministerstve dopravy," hovorí Ivan. Reaguje tak na slová ministerky Matečnej, ktorá v stanovisku vlády chválila úspešnosť čerpania eurofondov na ministerstve dopravy. 09:34 Meškajúce diaľnice Poslanec Miroslav Ivan kritizuje meškanie výstavby diaľníc na severe Slovenska. 09:33 Ľudia sa sťahujú tam, kde sú diaľnice, tvrdí Ivan. Ak sa to nezmení, bude podľa opozičného poslanca čoskoro celé Slovensko bývať v okolí Bratislavy, kde nastane dopravný kolaps.  09:32 Kritika diaľničných známok Ivan kritizuje spôsob, ako na Slovensku fungujú ročné diaľničné známky. Ich platnosť je v súčasnosti od januára do januára. "Ročná známka má platiť rok, 365 dní pán minister," kritizuje Ivan. 09:27 Kritika železníc "Cestujeme síce zadarmo, ale kvalita cestovania je horšia ako pred tridsiatimi rokmi," hovorí o situácii na železniciach Ivan.  09:27 Motoristi podľa Ivana odovzdávajú ročne do štátneho rozpočtu dve miliardy eur, zlepšenia na cestách však podľa neho nevidieť. 09:25 Slovo si opätovne berie predkladateľ Miroslav Ivan, ktorý chce vymenovať dôvody, pre ktoré je potrebné Érseka odvolať. "V programovom vyhlásení vlády je, že že motoristi budú môcť prejsť po diaľnici z Bratislavy do Košíc do roku 2020," hovorí Ivan a tvrdí, že tomu nikto neverí.  09:23 "Vláda pokladá pôsobenie ministra dopravy vo funkcii za mimoriadne kvalitné," hovorí Matečná a dodáva, že vláda nesúhlasí s jeho odvolaním.  09:20 "V diaľničnej doprave sa za éry ministra Érseka podpísali zmluvy na výstavbu troch diaľničných úsekov," hovorí Matečná s tým, že všetky z týchto úsekov budú dostavané na čas. 09:19 "Plní programové vyhlásenie vlády, vyriešil niekoľko kritických situácií v oblasti diaľničnej výstavby, naštartoval viacero dôležitých stavieb. Intenzívne pracuje na zlepšení stavu ciest prvej triedy aj mostov," menuje z Érsekových úspechov Matečná.  09:17 Ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná prezentuje stanovisko vlády.  09:17 Výsledky z výborov Poslanec za Kotlebovu ĽS NS Martin Beluský prezentuje výsledky rokovaní výborov k odvolávaniu ministra Érseka. Väčšina priradených výborov k odvolávaniu neprijala uznesenie. Na tom, že by mal parlament Érseka odvolať sa uzniesol len zahraničný výbor.  09:12 Érsek podľa Ivana bral situáciu na výstavbe tunela Višňové na ľahkú váhu.  09:07 "Arpád Érsek by nemal zotrvať vo funkcii, lebo ako minister je zodpovedný za to, v akom stave máme na Slovensku cestnú a železničnú infraštruktúru," hovorí za predkladateľov poslanec Miroslav Ivan dôvody na odvolanie ministra.  09:05 Parlament bude rokovať až kým schôdza neprebehne. To znamená, že aj po 16-tej hodine, kedy rokovania parlamentu štandardne končia.  09:04 V sále je dostatok poslancov Schôdzu sa podarilo otvoriť. 

Zdroj: Reprofoto/ Youtube NRSR
08:56 Druhý pokus Po včerajšom neúspešnom otvorení schôdze sa má odvolávanie ministra dopravy Arpáda Érseka uskutočniť dnes od 9-tej hodiny. 09:49 Nesedia počty Podľa písomnej prezentačnej listiny je prítomných 77 poslancov, čo je dostatok na uznášanieschopnosť pléna. Podľa elektronickej "prezenčky" bolo v sále prítomných len 65 poslancov. "Za predpokladu, že si vypočítajú koľko ich treba na obštrukciu, tak ju vedia spraviť," obvinil Martin Poliačik koalíciu. Na druhej strane zase koalícia z obštrukcie obvinila práve opozíciu, ktorá sa nedostavila v plnom počte. 09:42 Schôdza je preložená Národná rada nebola ani do tretice uznášaniaschopná. Schôdza je preložená na zajtra o 9:00.
Zdroj: YouTube/tvNRSR
09:38 "Podľa mňa nás tam je viac, ako bolo odprezentovaných," povedala na margo neuznášaniaschopnosti pléna saskárka Zuzana Zimenová. 09:34 Opäť obštrukcie? Podľa Ľubomíra Galka z SaS robia koaliční poslanci obštrukciu tým, že sú síce v rokovacej sále prítomní, no nepotvrdili ju elektronicky. Preto je plénum neuznášaniaschopné. 09:26 Ďalšie prerušenie Národná rada nebola ani po ďalších 15 minútach uznášaniaschopná. V pléne sa prezentovalo len 58 poslancov.  Predseda parlamentu Andrej Danko opäť prerušil schôdzu na 15 minút. Ak sa ani potom nepodarí rokovanie otvoriť, schôdza bude presunutá.
Zdroj: YouTube/tvNRSR
09:10 Prerušenie schôdze Predseda parlamentu Andrej Danko prerušil schôdzu na 15 minút. V pléne nebol dostatok poslancov a parlament tak nebol uznášaniaschopný. 09:09 Odvolávanie ministra Érseka Vitajte pri online prenose z mimoriadnej schôdze Národnej rady. Jediným bodom programu je odvolávanie ministra dopravy Árpáda Érseka.

01 - Modified: 2024-09-02 17:30:00 - Feat.: - Title: Diaľnica do Košíc opäť s komplikáciami, deti sa stále učia na dve zmeny a rizikové kryptoaktíva (Brífing HN) 02 - Modified: 2024-08-19 14:06:55 - Feat.: - Title: Jednodňová diaľničná známka funguje už dva týždne, Ráž informoval o prvých zakúpených počtoch 03 - Modified: 2024-04-29 14:01:30 - Feat.: - Title: SaS sa nepridá. Pravým dôvodom odvolávania Dolinkovej sú interrupcie, PS voviedli do omylu, tvrdí Cigániková 04 - Modified: 2024-04-29 14:19:32 - Feat.: - Title: Už jej neverí ani Fico, znie z PS. Opozícia ide odvolávať Dolinkovú, SaS sa nepridala 05 - Modified: 2024-04-26 11:29:45 - Feat.: - Title: Bratislavské letisko je na leto pripravené. Nové linky by podľa Ráža mal dotovať štát
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. november 2024 00:55