Budúcnosť Únie, ekonomická kondícia Slovenska v európskej superinštitúcii, digitalizácia či regulácie. To boli hlavné témy, ktoré riešila desiatka kandidátov v nadchádzajúcich eurovoľbách na špeciálnom vydaní HNclubu.
Ivan Štefanec z KDH, Peter Broz z Kresťanskej únie, József Nagy z Most-Híd, Igor Matovič z Obyčajných ľudí, Vladimír Bilčík za koalíciu Spolu a Progresívne Slovensko, Eugen Jurzyca z SaS, Peter Pčolinský zo Sme rodina, Monika Beňová zo Smer-SD, Pál Csáky z SMK či Jaroslav Paška z SNS.
„Chcem oceniť, že tu máme takú širokú paletu kandidátov z politických strán, ktorí sa usilujú o miesta v Európskom parlamente,“ ocenil na úvod portfólio hostí HNclubu Ladislav Miko, šéf zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
Diskusiu si môžete pozrieť tu:
Desiatka lídrov z kandidátok najrelevantnejších politických strán, ktoré sa snažia zabojovať o europarlament, sa dotkla viacerých tém, ktoré v súčasnosti rezonujú v kruhoch Únie.
Jednou z nich bola aj problematika európskych regulácií, ktorá hostí rozdelila na dva tábory. „Naozaj je veľký problém v reguláciách. Pozrime sa, kto dostáva výnimky. Kúpele, hnedé uhlie, hotely či penzióny,“ podčiarkol poslanec za SaS Eugen Jurzyca.
Tým sa počas diskusie otvorila aj téma digitalizácie či zdaňovania technologických gigantov, ako napríklad Facebooku či Googlu. „Zdaňovanie Facebooku a Googlu určite áno, nemali by byť v ničom zvýhodňovaní,“ povedal šéf Obyčajných ľudí Igor Matovič.
Monika Beňová zase uviedla, že práve Európska únia plánuje v blízkej budúcnosti investovať do podpory technologických firiem miliardy eur. S témou regulácií súvisela aj téma hybridných hrozieb.
Práve problematika európskych pravidiel sa stáva témou číslo jedna konšpiračných médií, ktoré sú často využívané v tzv. hybridných vojnách. Desiatka kandidátov rozanalyzovala na európskej úrovni aj problém ovplyvňovania verejnej mienky rôznymi kanálmi najmä prostredníctvom online platforiem.
Diskusiu moderovala šéfredaktorka Hospodárskych novín Marcela Šimková a prezident It Asociácie Slovenska Emil Fitoš.