Električka na Námestí SNPTASR
StoryEditor

Vallo pozastavil vybudovanie električkovej zastávky pod Manderlákom na Námestí SNP

12.08.2019, 12:50
Autor:
TASRTASR
Projekt zastávky pod Manderlákom bol ohlásený v roku 2014. V roku 2016 bolo vypracované zadanie štúdie pre predmetnú zastávku.

Projekt vybudovania novej električkovej zastávky medzi Námestím SNP a východom z Laurinskej ulice v Bratislave, pri výškovej budove Manderlák, súčasne vedenie hlavného mesta pozastavilo. Pre TASR to potvrdil hovorca Bratislavy Peter Bubla. Mesto pritom ešte v roku 2016 avizovalo, že táto zastávka by mala pribudnúť už v priebehu jari 2017.

Zastávka pod Manderlákom

Magistrát svoje rozhodnutie zdôvodňuje projektom budúceho riešenia Kamenného námestia a aj riešenia obsluhy novovznikajúcej štvrte na Mlynských Nivách. "Musíme najprv uzavrieť nadväzné časti (električka na Mlynské Nivy) a až následne budeme vedieť, v ktorej polohe bude môcť byť umiestnená zastávka v tomto prestupnom uzle," vysvetlil hovorca.

Projekt zastávky pod Manderlákom bol ohlásený v roku 2014. V roku 2016 bolo vypracované zadanie štúdie pre predmetnú zastávku.

Mesto v roku 2016 avizovalo, že zastávka by mala pod Manderlákom pribudnúť už v priebehu jari 2017.

Doteraz sa tak nestalo. Do vybudovania zastávky však chcel magistrát čo najskôr zabezpečiť pre cestujúcich prestupovanie, a preto zriadil dve dočasné zastávky, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a vedľa súčasnej zastávky električky na Kamennom námestí.

Dočasne sa tak zabezpečil prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na novovybudovanú električkovú trať v Petržalke.

Malo to stáť 200-tisíc eur

Vo februári 2018 mesto TASR informovalo, že vybudovanie zastávky závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov, najmä krajského dopravného inšpektorátu a vydania stavebného povolenia.

Na jar 2018 avizovalo mesto realizáciu dopravného prieskumu, predloženie prepracovanej dokumentácie na dopravný inšpektorát, získanie od neho súhlasné stanovisko a dokončenie tak dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Nová električková zastávka mala byť "viedenského typu" a mať 34 metrov ako na Floriánskom námestí. Jej vybudovanie malo stáť zhruba 200-tisíc eur. Mesto tak chcelo uľahčiť cestujúcim MHD cestovanie a dať viac možností na prestup na električky. Štandardne sa podľa samosprávy totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 metrov.

01 - Modified: 2024-11-24 09:31:36 - Feat.: - Title: O obnove konania v prípade študentky Sone má súd rozhodnúť v pondelok 02 - Modified: 2024-11-23 15:32:59 - Feat.: - Title: Polícia a hasiči zasahovali na nábreží Dunaja, potápala sa jedna zo zakotvených lodí 03 - Modified: 2024-11-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Domov prešporských múz. Divadelnú budovu postavilo mesto za rok, kvôli tragédii museli najprv upraviť projekt 04 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Obnova bratislavskej kalvárie: To, čo sa komunisti snažili zlikvidovať, sa dočkalo úchvatného vzkriesenia 05 - Modified: 2024-11-21 15:27:21 - Feat.: - Title: Električková trať v Petržalke bude mať plynulé financovanie
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. november 2024 01:29