Čas strávený v čakárni ordinácie sa mi vďaka nim predĺžil o 90 minút," uviedla pacientka Jana Slobodová. Lekárka sa obhajovala tým, že informácie o nových produktoch na trhu potrebuje aj v záujme pacientov. "Je to súčasť mojej práce, preto neviem, prečo by som mala rokovať so zástupcami farmaceutických firiem mimo pracovného času," konštatovala.
Podľa vyjadrenia Martiny Mrázovej zo Zentivy, a. s., Hlohovec závisí výlučne od lekára, ako sa dohodne s reprezentantom Zentivy. Podľa jej vyjadrenia niektorí lekári odmietajú návštevy počas ordinačných hodín, iní požadujú dopredu sa telefonicky ohlásiť. Díleri nemajú jednoznačné pokyny, kedy majú lekára kontaktovať. "Naša jediná požiadavka na reprezentantov je, aby sa s lekárom dohodli," tvrdí Mrázová.
Niektorí z oslovených lekárov, ktorí si však neželajú byť menovaní, tvrdia, že farmaceutické spoločnosti ponúkajú lekárom bonusy za predpisovanie určitých druhov liečiv. Pripúšťajú, že sa stretli s ponukou "pobytu na kongrese" v prímorskej krajine, ak splnia daný limit pre niektorú z farmaceutických firiem. Martina Mrázová zo Zentivy takýto prístup striktne vylúčila. "Bolo by to proti etickému kódexu a vylučujem, že by naša spoločnosť ponúkala lekárom akékoľvek bonusy."
StoryEditor
Pacientov v čakárňach ordinácií rozčuľujú návštevy dílerov liekov
Pacientov v čakárňach ordinácií lekárov rozhorčujú návštevy dílerov farmaceutických spoločností počas ordinačných hodín. "Navštívila som počas jedného dňa dvoch lekárov. U obidvoch bol díler.