Smer má podľa prieskumov najviac percent. Hlavná myšlienka jeho doterajšej kampane je – Ochráňme sociálny štát. Je to dobré heslo?
Komunikačný koncept je určitá skladačka alebo mozaika. Ako samotné heslo sa to veľmi hodí k danej strane. Ale je tam nekonečná skladačka toho, čo vidíme. Cez to vizuálne, čo je verejný outdoor, ako sú bilbordy a vyjadrenia, ktoré sú rodinne a seniorsky orientované, až po jednotlivé vyjadrenia predsedu strany alebo predsedu vlády.
Na Facebooku Smer dosť intenzívne komunikuje vzťah premiéra Petra Pellegriniho a predsedu strany Roberta Fica. Zverejňujú ich fotografie, kde sa smejú, alebo si podávajú ruky. Snažia sa navodiť atmosféru, že medzi nimi nie sú žiadne konflikty?
Pochopili, že musia byť jednotní. Elektorát majú jeden a tým hlavným magnetom vo voličskom rozhodovaní je predseda strany. A zase pre istú skupinu, takých odvážnejších voličov Smeru, je pán Pellegrini tým magnetom. Oni sa snažia spraviť taký ideálny mix, aby strana neskončila rozpoltená. Hrajú veľmi dobre na pokus o jednotu, čo sa napríklad iným stranám až tak nedarí.
Kto by mal byť volebným lídrom Smeru z marketingového hľadiska, premiér alebo predseda strany?
To je, samozrejme, veľmi intímne rozhodnutie každej strany. Záleží na dátach. Celé rozhodnutie by malo vychádzať z údajov o tom, na koho sú naviazaní voliči a podľa toho by sa mali riadiť. Je mnoho variantov, ako s tým potom naložiť. Napríklad, že by predseda vlády bol číslo jeden a ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.