StoryEditor

Érsek spúšťa súťaž na výber dopravcu na trati z Bratislavy do Komárna

10.10.2019, 11:45
Autor:
TASRTASR
V súčasnosti jazdí na trati Bratislava - Komárno súkromný dopravca RegioJet, ktorému sa končí zmluva vo verejnom záujme v decembri 2020.

Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR spúšťa ďalšiu súťaž na výber železničného dopravcu. Liberalizovať bude trať Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.

Ako o tom informovala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká, oznámenie o súťaži zverejnil rezort dopravy vo štvrtok na svojej webovej stránke. V súčasnosti jazdí na trati súkromný dopravca RegioJet, ktorému sa končí zmluva vo verejnom záujme v decembri 2020.

Frekventovaná trať

Nový dopravca by mal trať Bratislava - Komárno začať obsluhovať od 13. decembra 2020, keď sa končí aktuálne platná zmluva so súkromným dopravcom RegioJet. Trať bude obsluhovať nasledujúcich desať rokov.

"Je to v poradí druhá súťaž, ktorú vyhlasujeme. Chceme ľuďom priniesť možnosť výberu, dostatok kapacity a predovšetkým vyššiu kvalitu cestovania. Ide o veľmi frekventovanú trať, preto verím, že verejná súťaž potvrdí všetky naše zámery a ľudia budú spokojní," skonštatoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Zámer vyhlásiť verejnú súťaž na trati Bratislava – Komárno rezort zverejnil pred viac ako rokom v Európskom vestníku. "Potenciálni záujemcovia tak získali základnú informáciu, aby sa mohli včas pripraviť. Lehota na predkladanie žiadostí o účasť vo verejnej súťaži bude do 15. novembra od zverejnenia oznamu na stránke ministerstva dopravy," poznamenala Ducká.

Splnenie podmienok bude hodnotiť nezávislá komisia na ministerstve dopravy. Dopravcom, ktorí splnia právne, technické a odborné podmienky na zabezpečenie dopravných výkonov, budú poskytnuté detailné súťažné podklady. Ich obsahom budú samotný rozsah vlakov na trati, cestovné poriadky či finančné podmienky.

Záujem o dopravu narastá

Celkom 95-kilometrová trať patrí k mimoriadne vyťaženým a záujem o dopravu tam v posledných rokoch neustále narastá. "Dôvodom sú najmä pribúdajúce obytné zóny v okolí hlavného mesta, pričom každodenné dochádzanie vlakom do práce či škôl sa stáva najrýchlejším a najpohodlnejším spôsobom," priblížila hovorkyňa rezortu. V septembri na trati pribudli nové poschodové súpravy, ktoré sú nasadené v najfrekventovanejších časoch.

Prvú súťaž na liberalizáciu železníc spustil rezort dopravy začiatkom augusta. Záujem o 21 kilometrov dlhú trať Žilina – Rajec prejavili traja dopravcovia. Po vyhodnotení vstupných podkladov splnili podmienky vstupu do súťaže dvaja z nich.

Ministerstvo dopravy im aktuálne poskytlo súťažné podklady na predkladanie konkrétnych ponúk. Zámerom je, aby víťazný dopravca začal obsluhu regionálnej trate od februára 2020. Ministerstvo dopravy verí, že víťaz zatraktívni dopravu vlakmi a cestujúcich bude pribúdať.

01 - Modified: 2024-11-05 18:30:00 - Feat.: - Title: Slovensko sa mení z plynového obra na trpaslíka. My lipneme na plyne, aj keď ide o slepú uličku (Brífing HN) 02 - Modified: 2024-11-05 09:46:28 - Feat.: - Title: Bratislavská vodárenská spoločnosť počas zimy pozastaví preberanie žiadostí a objednávok na práce 03 - Modified: 2024-11-05 08:29:11 - Feat.: - Title: VIDEO: Na Bajkalskej ulici v Bratislave horelo auto 04 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 05 - Modified: 2024-11-04 12:12:37 - Feat.: - Title: Kto ovláda Bratislavu? Po hrubokrkých nastúpili biele goliere, dépeháčkari a „cezpoľní“ z Viedne
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
06. november 2024 02:56