StoryEditor

Župám sa nepáči, keď im berú kompetencie

03.11.2019, 23:00
O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.

Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú predmetom jeho riz...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-24 10:00:00 - Feat.: - Title: Nemecko dopláca na vypnutie jadra. Pán Boh zaplať za Mochovce 3 a 4, hovorí pre HN Žiarovský z VUJE (rozhovor) 02 - Modified: 2025-12-23 18:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR s herečkou Danou Droppovou: „Nemusím každé predstavenie odohrať na 120 percent.“ 03 - Modified: 2025-12-21 15:00:00 - Feat.: - Title: Psychologička Ivana Havranová: Darovanie nie je len sezónna záležitosť, ale zrkadlo toho, ako vnímame seba aj druhých 04 - Modified: 2025-12-21 20:20:53 - Feat.: - Title: Diaľničiari ukázali tunel Višňové, záujem spôsobil dopravný kolaps 05 - Modified: 2025-12-19 18:30:00 - Feat.: - Title: Z Košíc na hranicu do hodiny. Štát chystá trať na Ukrajinu, vlaky zrýchlia a opravia sa aj viaceré stanice
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. december 2025 04:14