O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.
Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú predmetom jeho riz...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-24 10:00:00 - Feat.: - Title: Nemecko dopláca na vypnutie jadra. Pán Boh zaplať za Mochovce 3 a 4, hovorí pre HN Žiarovský z VUJE (rozhovor)
02 - Modified: 2025-12-23 18:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR s herečkou Danou Droppovou: „Nemusím každé predstavenie odohrať na 120 percent.“
03 - Modified: 2025-12-21 15:00:00 - Feat.: - Title: Psychologička Ivana Havranová: Darovanie nie je len sezónna záležitosť, ale zrkadlo toho, ako vnímame seba aj druhých
04 - Modified: 2025-12-21 20:20:53 - Feat.: - Title: Diaľničiari ukázali tunel Višňové, záujem spôsobil dopravný kolaps
05 - Modified: 2025-12-19 18:30:00 - Feat.: - Title: Z Košíc na hranicu do hodiny. Štát chystá trať na Ukrajinu, vlaky zrýchlia a opravia sa aj viaceré stanice