StoryEditor

Župám sa nepáči, keď im berú kompetencie

03.11.2019, 23:00
O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.

Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú predmetom jeho riz...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Rakúsko i Slovensko sú primalé na to, aby fungovali sami o sebe. Strednú Európu berte ako jeden trh (ROZHOVOR) 02 - Modified: 2024-07-26 13:11:27 - Feat.: - Title: Diaľnicu D1 večer uzavrú, dopravné obmedzenie potrvá aj počas víkendu 03 - Modified: 2024-07-26 09:28:31 - Feat.: - Title: Na výkonné autá povinne špeciálny vodičák. A za deaktiváciu systémov hrozba väzenia 04 - Modified: 2024-07-26 10:38:29 - Feat.: - Title: Incidenty na úvod olympiády. Francúzske železnice čelili podpaľačským útokom, dopady pocítia státisíce ľudí 05 - Modified: 2024-07-26 06:16:51 - Feat.: - Title: Raj dobrodruhov, psích záprahov i divokej prírody. Turizmus na Aljaške prekonal éru spred pandémie (ROZHOVOR)
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
27. júl 2024 02:00