Do bratislavskej mestskej časti Dúbravka začnú od soboty (22. 2.) premávať električky po novozrekonštruovanej časti Karlovesko-dúbravskej radiály.
Spusteniu premávky električiek do Dúbravky doteraz bránil spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod elektrickou stanicou – meniarňou Dolné Krčace.
"DPB predĺži od 22. februára trasu linky 4 až po konečnú Pri kríži. Vďaka spusteniu premávky električiek zároveň príde k ukončeniu premávky linky náhradnej dopravy X5," avizuje Dopravný podnik Bratislava.
Cestujúci v Dúbravke budú mať k dispozícii spojenie s centrom mesta a významnými prestupnými uzlami každé štyri minúty v špičke, každých päť minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov.
Na linke 4 bude zároveň minimálne každý druhý spoj zabezpečený novými nízkopodlažnými električkami. Sprevádzkovaním úseku Kútiky – Záluhy sa ukončí druhá etapa modernizácie tejto trate.
Dopravca uviedol, že cestujúcich električkou do Dúbravky čaká skrátenie jazdných časov, vyššia miera komfortu a lepšia bezbariérovosť i informovanosť.
Električky od 19. decembra 2019 premávajú zatiaľ po časti zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiály iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi.
V rámci stavebných prác sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského).
Spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod elektrickou stanicou – meniarňou Dolné Krčace - doteraz bránil spusteniu premávky električiek až do Dúbravky. Mestu sa však po dvoch neodkladných opatreniach súdu podarilo dostať do elektrickej stanice a zrealizovať v nej nevyhnutné úpravy.
Od začiatku mája je naplánovaná najťažšia etapa modernizácie karloveskej radiály, ktorá má trvať do septembra 2020. Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. V rámci nej bude okrem iného vybudovaný prestupný uzol Molecova.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.