Aký je postoj Všeobecnej zdravotnej poisťovne k mimoriadnemu stavu, ktorý si v krajine vyžiadala aktuálna situácia v súvislosti s koronavírusom?
Všetky opatrenia, ako sú zatvorené školy, zrušené spoločenské, kultúrne akcie či športové podujatia, hodnotíme ako preventívne riešenie. Z našej branže vám viem povedať, že prevencia je vždy účinnejšia a menej nákladná ako následné „hasenie“ príznakov a v podstate nám dáva čas, šancu na systémové opatrenia. V spoločnosti založenej na solidarite by zároveň malo byť samozrejmé, aby ľudia mysleli jeden na druhého, vzájomne sa neohrozovali, a tým sa snažili pribrzdiť šírenie vírusu.
Prijala poisťovňa aj nejaké špeciálne opatrenia, aby sa koronavírus nešíril na jednotlivých pracoviskách?
V súvislosti s rizikom šírenia koronavírusu sme až do odvolania obmedzili režim vybavovania klientov na svojich kontaktných miestach. Chod pobočiek je však naďalej zabezpečený a požiadavky klientov naši zamestnanci riadne vybavujú. V snahe obmedziť stretávanie väčšieho množstva ľudí pracujeme v mimoriadnom režime. Je niekoľko spôsobov, ako nás kontaktovať. Jedným z nich je vkladať dokumenty na odovzdanie alebo vybavenie do viditeľne označených schránok pri vstupe na naše kontaktné pracoviská.
A ak bude niekto potrebovať pomoc či radu pri vybavovaní svojej záležitosti?
Ak budú po...
Zostáva vám 85% na dočítanie.