Vlani vznikol takzvaný harmonogram prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry. Ten sa má každý rok prehodnocovať.
Diaľnice sa na Slovensku v minulosti často stavali podľa politických preferencií a nie na základe skutočnej potreby. Rozhodnutia o výstavbe novej infraštruktúry boli preto neodborné a chýbalo im opodstatnenie založené na dátach. Tak napríklad vznikali aj cesty, ktoré sa tiahli na pozemkoch ľudí blízkych aktuálnej garnitúre.
Súčasný minister dopravy Andrej Doležal si v úrade ako cieľ stanovil zmenu tohto konceptu. Rezort preto zostavil zoznam priorít vytvorený na základe objektívnych zreteľov.
Podľa dokumentu priorizácie, na ktorom Doležalovi ľudia spolupracovali s ministerstvom financií, vznikol vlani aj takzvaný harmonogram prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry. Ten sa má každý rok prehodnocovať a jeho prvú aktualizáciu predložil Andrej Doležal vláde minulú...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-23 09:35:53 - Feat.: - Title: Raši chce, aby sa v zrýchlenom režime rokovalo iba v nevyhnutných prípadoch
02 - Modified: 2025-12-19 13:48:46 - Feat.: - Title: Najstaršia a najdlhšia česká diaľnica D1 je hotová, stavba trvala takmer 60 rokov
03 - Modified: 2025-12-17 09:58:45 - Feat.: - Title: Vládou prešli ďalšie zmeny v Trestnom zákone, sprísni sa zodpovednosť za obchodovanie s ľuďmi
04 - Modified: 2025-12-12 09:04:33 - Feat.: - Title: Ráž má peniaze na financovanie D3 čierne na bielom. Výstavba kľúčovej diaľnice štartuje už v pondelok
05 - Modified: 2025-12-11 18:44:39 - Feat.: - Title: Odborník hovorí o obrovskom probléme: Koalícia sa pokúša oslabiť základný komponent systému