Most v Hlohovci sa zo dňa na deň musel uzavrieť. Ako k tomuto stavu došlo?
Našťastie sa neudial scenár ako v iných regiónoch – Janove, Pittsburghu, Trstenej či Kysaku. Nedošlo ku kolapsu alebo priamo k pádu. Most v Hlohovci nebol však opravovaný 40 rokov, ak nerátame výmenu asfaltu v roku 2006. Mimoriadnu pozornosť dostal až od roku 2018, po našom nástupe do úradu, keď bol vďaka včasnej diagnostike prehodnotený zo štvrtého stupňa stavebnotechnického stavu do šiesteho, teda z „uspokojivý“ na „veľmi zlý“.
Aké kroky ste následne podnikli?
V lete 2019 bola z komunikácie vylúčená nákladná doprava s váhou nad 12 ton, aby sa predišlo ďalšej degradácii. Rozhodli sme sa, že bude musieť byť zrekonštruovaná, keďže hrozilo, že sa bude musieť uzavrieť. Komplexná rekonštrukcia sa začala vo februári tohto roka. Problémom je, že úplná pôvodná projektová dokumentácia nie je k dispozícii, takže sa projekt musí upravovať za pochodu podľa skutočnosti. Dodatočné obhliadky sa vykonávajú po začiatku obnovy, keďže ich nebolo možné realizovať vopred. Ako stavenisko sme most odovzdali 9. februára. Od tohto dátumu o ňom teda rozhoduje stavebník.
Čo sa odohralo potom?
Začali sa robiť prípravné práce. Stavba však aj naďalej spĺňala aj dopravnú obsluhu regiónu. Práce neovplyvňovali premávku áut ani prechod pre peších. Počítalo sa, že k vylúčeniu dopravy príde od 20. apríla. Malo to byť fázované, najprv sa mali vylúčiť autá a zostať len chodci. K tomu boli navrhnuté posilnené vlaky aj upravené linky prímestských autobusov. Tie mali doviezť ľudí na jednu stranu mosta, kde mali vystúpiť a na druhom brehu rieky zase nastúpiť na druhý autobus. Prišlo však k ďalšej obhliadke konštrukcie, ktorá celý scenár prepísala.
Aké poruchy boli zistené a akým spôsobom ste prišli na skut...
Zostáva vám 85% na dočítanie.