StoryEditor

Bratislavský kraj chce iný obchvat ako je v pláne mesta

30.07.2007, 11:31
Autor:
SITASITA

Predstavitelia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) chcú iný variant plánovaného obchvatu Bratislavy, tzv. nultého okruhu, aký je v nedávno schválenom územnom pláne (ÚP) mesta. Podľa nich diaľnica D4 pomôže riešiť dopravu len v najbližšom okolí hlavného mesta a nezohľadňuje potreby vznikajúcich priemyselných parkov a automobiliek. Ako agentúru SITA ďalej informovala vedúca referátu komunikácie s verejnosťou BSK Miloslava Podmajerská, nevýhodou variantu zakotveného v územnom pláne sú podľa podpredsedu BSK Gabriela Agárdyho úseky pod plánovanou treťou vzletovou dráhou letiska, úsek pri Ivánke pri Bratislave, úsek pri Šúrskom kanáli, devaťkilometrová dĺžka tunela pod Malými Karpatmi či trasovanie pri obci Mariánka, čo značne predražuje výstavbu. Predstavitelia BSK sa preto začali zaoberať ďalšími variantmi obchvatu mesta, pričom za najvýhodnejší považujú variant Rovinka - Senec - Pezinok. Námestník bratislavského primátora Milan Cílek podľa Podmajerskej síce namieta, že pre variant, ktorý je zakotvený v ÚP je už vypracovaná environmentálna štúdia EIA, ale výstavbu obchvatu treba urýchliť a podporovať bez ohľadu na variant, inak Bratislave hrozí dopravný kolaps.
BSK chce tiež dosiahnuť, aby bol projekt plánovaného obchvatu Bratislavy súčasťou európskeho projektu CETC (stredoeurópsky dopravný koridor), v ktorom sú združené krajiny od Škandinávie po Jadranské more. Výstavbu diaľnice D4 by tak spolufinancovala Európska únia (EÚ), podmienkou je však zaradenie plánovanej diaľnice D4 do národnej siete diaľnic SR. Plánovaný obchvat Bratislavy je približne 50-kilometrový diaľničný oblúk, z ktorého päť až desaťkilometrový úsek by mal viesť tunelom popod Karpaty. Od roku 2017 má prepojiť rakúske diaľnice S8 a A6. Plánovaná diaľnica D4 sa dotýka obcí Ivanka pri Dunaji, Rovinka, Most pri Bratislave, Stupava, Borinka a bratislavských mestských častí Devínska Nová Ves, Jarovce, Rusovce, Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Vajnory, Rača a Záhorská Bystrica. S výstavbou by sa malo začať na budúci rok, náklady by mali podľa zvolených variantov dosiahnuť približne 35 až 38 miliárd korún.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
24. apríl 2024 13:48