Obyvatelia Slovenska najčastejšie používajú pri varení a pečení slnečnicový olej, čoraz viac ho však nahrádzajú olivovým olejom. Súvisí to s novými trendmi v stravovaní a snahou o zdravší životný štýl. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, podľa ktorého slovenské domácnosti najviac nakupujú jedlé oleje. Podiel predaja jedlých olejov tvorí až 49 percent, oproti margarínom (33 percent) a maslám (10 percent). Menej sa predáva masť a biele tuky.
Stolové oleje si kúpilo v prvom polroku tohto roka až 86 percent domácností. Najviac pritom nakupovali slnečnicový a repkový olej. V porovnaní s minulým rokom však obyvatelia Slovenska začali vo väčšej miere kupovať aj mix, sójový a olivový olej. Objem nákupov olivového oleja vzrástol v prvom polroku 2007 oproti rovnakému obdobiu minulého roka až o 27 percent.
Slnečnicový olej sa najlepšie predával v supermarketoch a hypermarketoch, repkový olej v malých samoobslužných predajniach. Olivový olej nakupujú viac domácnosti v mestských sídlach, kým vidiecke domácnosti uprednostňujú skôr tradičné oleje a tuky.
Agentúru SITA o tom informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia.
StoryEditor