StoryEditor

V Štúrove dnes odpoja vysielač, ľudia nie sú pripravení

08.03.2011, 23:00

Zrnenie namiesto večerných správ. Taká situácia dnes môže nastať v domácnostiach na južnom Slovensku. Vypnutím vysielača v Štúrove, ktorý šíri program Markízy a STV 2, sa totiž začína masívny prechod na digitálne vysielanie. Na jeho sledovanie treba novú techniku, ktorou zatiaľ nie sú vybavené všetky domácnosti.      

Rozhlas zmenu nehlásil
"Priznám sa, neviem o tom. Oficiálne neprišlo žiadne upozornenie na mestský úrad, že sa bude vypínať analóg,“ povedal HN primátor Šale Martin Alföldi. Naopak, obyvatelia Komárna čo-to o digitalizácii vedia, jeho viceprimátor Béla Szabó však očakáva problémy. Na káblovú a satelitnú televíziu je totiž napojená polovica mesta, zvyšok si bude musieť kúpiť nový televízor alebo digitálny tuner. "Hlavne sa to týka rodinných domov v priľahlej časti, kde nie je ani káblová televízia, len tá pozemná anténa,“ poznamenal.

Problém s televíznym signálom bude musieť riešiť asi 36 percent Slovenska. "Absolútna väčšina domácností nie je v dostatočnom časovom predstihu vopred riadne informovaná,“ tvrdila najväčšia televízia u nás - Markíza, ktorá nedávno žiadala odloženie vypínania signálu o štvrť roka.

"Ľudia prídu na to, že jednoducho nemajú možnosť pozerať televízor, až potom budú zisťovať, čo majú robiť,“ potvrdzuje aj viceprimátor Komárna Szabó. Podľa technického riaditeľa Rádiotelevízie Róberta Oravca je na vine nedostatočná informačná kampaň. "Nebola dostatočná, začala sa neskoro. Mohli sa viac priblížiť k obyvateľom prostredníctvom obcí, miestnych rozhlasov,“ povedal.

Na tunery ešte peniaze nie sú
"Informačnú kampaň k prechodu pripravila a začala minulá vláda,“ reagoval hovorca ministerstva dopravy a telekomunikácií Martin Krajčovič. Bývalá vláda najala istú agentúru na výrobu informačných spotov. Nová garnitúra si podľa hovorcu uvedomila, že kampaň treba zintenzívniť, tak do nej zapojila ďalšiu agentúru na komunikáciu so starostami. "Výsledok zodpovedá objemu prostriedkov, ktorý bol na túto kampaň vyčlenený,“ tvrdí Krajčovič. Kampaň mala vyjsť na 1,6 milióna.

Či už ľudia o digitalizácii vedia, alebo nie, všetci tí, čo sú odkázaní na antény, budú musieť investovať do digitálnych tunerov. Dôchodcovia a ľudia v hmotnej núdzi budú môcť požiadať štát o 20 eur, o čom rozhodla ešte bývalá vláda. Dávky pôjdu cez úrady práce a sociálnych vecí. Rozdávať ich ešte nezačali, ministerstvo dopravy sa ešte len chystá zverejniť formulár pre žiadateľov o príspevok. Digitálny tuner stojí od 25 eur. Martina Hilbertová

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
23. november 2024 00:32