StoryEditor

Zistenie HN: Na 99% robí aj Obamov tím

02.02.2012, 23:00
99 % (na snímke Pavol Pavlík) sa snaží utajiť, že s kampaňou im pomáhajú Američania.

Strana 99% stavila na istotu. Masívnu mediálnu kampaň zverila do rúk prestížnej americkej mediálnej agentúre AKPD message and media, ktorá vyniesla do prezidentského kresla Baracka Obamu. Zistenie HN potvrdil jeden z troch volebných lídrov strany. Podľa posledných prieskumov už 99 % atakujú brány parlamentu. Koľko peňazí stojí ich kampaň, stále taja.

Americké know-how
„Poradenské služby,“ konkretizoval stručne člen kandidátky Pavol Pavlík spoluprácu s Američanmi, na ktorú sa ho HN včera spýtali. Pavlík však následne požiadal redakciu, aby jeho odpoveď nezverejnila, s argumentom, že treba osloviť tlačový odbor strany. Líderka strany Alena Dušatková najprv tvrdila, že o tom nič nevie, a neskôr poslala reakciu, v ktorej označila spoluprácu s AKPD za lož. „Snahu umlčať občiansky hlas, okrem iného aj podsúvaním falošných informácií médiám, považujeme za neuveriteľne drzý útok na 99% občanov,“ píše sa v stanovisku.

Hovorkyňa strany Michaela Salajová trvala na tom, že nespolupracujú s americkou mediálnou agentúrou. „Ani oni vám to nepotvrdili,“ povedala na adresu AKPD Salajová, čím naznačila, že si overovali lojalitu obchodného partnera.

Američania nepovedali áno, ani nie. „Politikou spoločnosti je nehovoriť o súčasných klientoch, preto to nemôžem potvrdiť ani vylúčiť,“ povedal Joe Goldberg, viceprezident AKPD. V USA sa včera nachádzal aj hlavný oficiálny sponzor strany Ivan Weiss – známa postava zbrojárskej lobby.

Rady nad zlato
Podľa zistení HN prichádza z Ameriky do Bratislavy trio odborníkov raz mesačne na maximálne tri dni. Ich úlohou je priebežne nastavovať smerovanie kampane strany 99 %. Za jednu návštevu Slovenska si majú inkasovať približne 60-tisíc eur. Podľa niekdajšieho mediálneho mága HZDS a Smeru-SD Fedora Flašíka je to reálna suma. „Je rozdiel, či príde špička, alebo druhá liga. Takéto poradenstvo môže stáť od 50- do 100-tisíc eur,“ myslí si Flašík. Podobne to vidí aj odborník na mediálnu kampaň, ktorý sa pre aktuálne zákazky rozhodol ostať v anonymite. „Tých 60-tisíc eur môže byť správny údaj. Horná hranica za jedno poradenstvo od renomovanej zahraničnej firmy je 100-tisíc,“ tvrdí.

Mediálna agentúra AKDP message and media patrí v USA k špičke. Pracuje nielen pre najmocnejšieho muža planéty Obamu, ale aj množstvo senátorov, guvernérov a starostov. „Za historický úspech vďačí Obama najmä AKPD,“ písali po Obamovom víťazstve v prezidentských voľbách v roku 2008 americké médiá. 99 % má masívnu kampaň. Za vysielanie šotov mimo kampane dostali tento týždeň dve televízie sankcie.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
08. máj 2024 20:13