StoryEditor

Nové Správy STV sa držia. Na konkurenciu však nemajú

10.01.2012, 23:00
Autor:
lukluk

Súboj s dlhodobo najsledovanejšou televíznou reláciou na trhu – Televíznymi novinami Markízy – nemusí znamenať pre STV fiasko. Presun hlavných správ na devätnástu hodinu a ich predĺženie na 40 minút priniesol v pondelok verejnoprávnej televízii nových divákov. Aspoň v prvý deň vysielania nových správ.

Aj napriek nezmenenému obsahu a vizuálu si Správy STV v novom vysielacom čase pozrelo 7,8 percenta divákov v univerzálnej cieľovej skupine. V nedeľu ich sledovalo 6 ľudí zo sto. Za posledný polrok mali podiel na trhu ešte nižší – iba 4,9 percenta. „Divákov sme navyše nestrácali,“ cení si programový riaditeľ STV Andrej Miklánek, že za prvú polhodinu odišlo od nových správ iba necelé percento ľudí. „Teraz pôjde o to tento trend potvrdiť,“ hovorí.

Cieľom STV je podľa Miklánka dostať spravodajstvo dlhodobo nad úroveň denného priemeru stanice, čo sa v pondelok nepodarilo. Jednotku pozeralo viac ako 10 percent divákov. Úspech STV nijako neovplyvnil výsledky spravodajských relácií súkromných televízií. Posuny v ich sledovanosti boli na úrovni bežných odchýlok.

„Ja im veľmi držím palce, lebo si myslím, že Slovensko by malo mať dobré televízne správy, ale toto je krátkodobá vec. Ľudia boli zvedaví,“ vraví mediálny analytik Ján Füle.

Očakáva, že do troch alebo štyroch mesiacov budú Správy STV naspäť v pôvodnom vysielacom čase.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 20:37