StoryEditor

Bratislavčania už môžu výtlky nahlásiť aplikáciou

13.11.2013, 13:18
Autor:
tasr, stltasr, stl

Nahlásiť výtlk na ceste, neporiadok v uliciach či výtržnosť môžu Bratislavčania úradom už aj cez mobilnú aplikáciu. Mestská časť Bratislava - Staré Mesto v posledných týždňoch spustila aplikáciu iObčan a na medzinárodnom kongrese ITAPA – Informačné technológie a verejná správa za ňu v utorok (12.11.) získala aj ocenenie.

Aplikácia vďaka technológii GPS identifikuje polohu jej užívateľa. "Ak v tom mieste, v ktorom sa práve nachádza, vidí človek okolo seba nejaký nedostatok, napríklad rozsypaný smetný kôš, výtlk alebo výtržnosť, môže to odfotiť a poslať bez toho, aby hovoril, kde sa problém nachádza," informovala na dnešnej tlačovej konferencii starostka Starého Mesta Tatiana Rosová (SDKÚ-DS).

Keďže aplikácia rozozná, na ktorej ulici užívateľ stojí, jeho sťažnosť pošle príslušnému úradu, ktorý ju má na starosti, teda mestskej časti alebo bratislavskému magistrátu. "Veľká väčšina sťažností občanov pochádza z komunikácií, ktoré nie sú v správe mestskej časti a je ťažké občanom vysvetľovať, že ak sa im niečo nepáči na Hodžovom námestí či Obchodnej ulici, obráťte sa na magistrát," podotýka starostka s tým, že vďaka GPS je správa automaticky zaslaná tomu úradu, ktorému priestranstvo patrí. Občan, ktorý správu pošle, je zároveň podľa Rosovej aj informovaný, ako sa s podnetom nakladá.

Mobilná aplikácia však jej užívateľovi sprístupňuje aj databázu a kontakty obcí a miest, informácie z ich činnosti alebo aktuálne udalosti a umožňuje priamu reakciu občana na zverejnené informácie. "Aplikácia má teda aj pasívny rozmer, môžete získať informácie o ktorejkoľvek obci, kde sa nachádzate," doplnila starostka.

Aplikácia bola vyvinutá na zadanie mestskej časti Bratislava - Staré Mesto a mesta Stupava. Občania si ju môžu stiahnuť bezplatne. Na kongrese ITAPA obsadila tretie miesto v kategórií Nové služby.

Mestská časť pracuje na elektronizácii služieb už niekoľko rokov. "V roku 2010 nebol v kancelárii starostu žiadny počítač. Padali servery, emaily medzi kanceláriami nechodili, pretože to trvalo trištvrte dňa a stálo to viac ako vytlačiť papier. Platili sme totiž ceny za prenesené kilobajty v hodnotách niekde zo začiatku 90-tych rokov," podotkla dnes starostka.

V roku 2011 sa v mestskej časti zaviedol napríklad systém na elektronickú komunikáciu s obyvateľmi mestskej časti, ktorá zjednodušuje jednotlivé podania. Občania aj firmy ich môžu urobiť cez elektronickú poštovú schránku, pričom majú k dispozícii elektronické formuláre a vzory podaní, vysvetľuje radnica. Elektronizácia vstúpila napríklad aj do stavebného a územného konania a zaviedol sa tiež systém zverejňovania faktúr, objednávok a zmlúv s pokročilým vyhľadávaním. Mestskej časti sa pri tohtoročných povodniach osvedčila aj služba Hlásnik, ktorá občanom zasielala výzvy cez SMS alebo e-mailom.

01 - Modified: 2005-09-08 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Na východe o Silicon Valley nevedia
01 - Modified: 2024-04-23 19:46:08 - Feat.: - Title: Sieť TikTok predložila Bruselu správu o rizikách spojených s novou aplikáciou. Užívatelia dostávajú úlohy 02 - Modified: 2024-04-20 11:00:00 - Feat.: - Title: Nahlás zle zaparkované auto a ešte dostaneš zaplatené. Toto mesto spustilo jedinečnú aplikáciu, ľudia ju milujú aj nenávidia 03 - Modified: 2024-04-14 05:30:00 - Feat.: - Title: Chcete zarábať na sledovaní sociálnych sietí? TikTok to možno čoskoro umožní 04 - Modified: 2024-03-20 14:05:22 - Feat.: - Title: Systém na porovnávanie cien v obchodoch by mal byť do konca roka, oznámil Kamenický 05 - Modified: 2024-02-24 10:13:10 - Feat.: - Title: WhatsApp oslavuje 15 rokov fungovania. Populárnu aplikáciu dnes používajú až dve miliardy ľudí
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 06:32