StoryEditor

Bratislavčania už môžu výtlky nahlásiť aplikáciou

13.11.2013, 13:18
Autor:
tasr, stltasr, stl

Nahlásiť výtlk na ceste, neporiadok v uliciach či výtržnosť môžu Bratislavčania úradom už aj cez mobilnú aplikáciu. Mestská časť Bratislava - Staré Mesto v posledných týždňoch spustila aplikáciu iObčan a na medzinárodnom kongrese ITAPA – Informačné technológie a verejná správa za ňu v utorok (12.11.) získala aj ocenenie.

Aplikácia vďaka technológii GPS identifikuje polohu jej užívateľa. "Ak v tom mieste, v ktorom sa práve nachádza, vidí človek okolo seba nejaký nedostatok, napríklad rozsypaný smetný kôš, výtlk alebo výtržnosť, môže to odfotiť a poslať bez toho, aby hovoril, kde sa problém nachádza," informovala na dnešnej tlačovej konferencii starostka Starého Mesta Tatiana Rosová (SDKÚ-DS).

Keďže aplikácia rozozná, na ktorej ulici užívateľ stojí, jeho sťažnosť pošle príslušnému úradu, ktorý ju má na starosti, teda mestskej časti alebo bratislavskému magistrátu. "Veľká väčšina sťažností občanov pochádza z komunikácií, ktoré nie sú v správe mestskej časti a je ťažké občanom vysvetľovať, že ak sa im niečo nepáči na Hodžovom námestí či Obchodnej ulici, obráťte sa na magistrát," podotýka starostka s tým, že vďaka GPS je správa automaticky zaslaná tomu úradu, ktorému priestranstvo patrí. Občan, ktorý správu pošle, je zároveň podľa Rosovej aj informovaný, ako sa s podnetom nakladá.

Mobilná aplikácia však jej užívateľovi sprístupňuje aj databázu a kontakty obcí a miest, informácie z ich činnosti alebo aktuálne udalosti a umožňuje priamu reakciu občana na zverejnené informácie. "Aplikácia má teda aj pasívny rozmer, môžete získať informácie o ktorejkoľvek obci, kde sa nachádzate," doplnila starostka.

Aplikácia bola vyvinutá na zadanie mestskej časti Bratislava - Staré Mesto a mesta Stupava. Občania si ju môžu stiahnuť bezplatne. Na kongrese ITAPA obsadila tretie miesto v kategórií Nové služby.

Mestská časť pracuje na elektronizácii služieb už niekoľko rokov. "V roku 2010 nebol v kancelárii starostu žiadny počítač. Padali servery, emaily medzi kanceláriami nechodili, pretože to trvalo trištvrte dňa a stálo to viac ako vytlačiť papier. Platili sme totiž ceny za prenesené kilobajty v hodnotách niekde zo začiatku 90-tych rokov," podotkla dnes starostka.

V roku 2011 sa v mestskej časti zaviedol napríklad systém na elektronickú komunikáciu s obyvateľmi mestskej časti, ktorá zjednodušuje jednotlivé podania. Občania aj firmy ich môžu urobiť cez elektronickú poštovú schránku, pričom majú k dispozícii elektronické formuláre a vzory podaní, vysvetľuje radnica. Elektronizácia vstúpila napríklad aj do stavebného a územného konania a zaviedol sa tiež systém zverejňovania faktúr, objednávok a zmlúv s pokročilým vyhľadávaním. Mestskej časti sa pri tohtoročných povodniach osvedčila aj služba Hlásnik, ktorá občanom zasielala výzvy cez SMS alebo e-mailom.

01 - Modified: 2005-09-08 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Na východe o Silicon Valley nevedia
01 - Modified: 2023-03-08 16:13:32 - Feat.: - Title: Meta po takmer desiatich rokoch mení plány. Čoskoro prinesie zmenu pre každého, kto používa Messenger a Facebook 02 - Modified: 2023-03-08 14:12:05 - Feat.: - Title: Radikálne rozhodnutie, ktoré môže zmeniť internet. Spojené štáty sú blízko úplného zákazu aplikácie TikTok 03 - Modified: 2023-03-08 12:49:56 - Feat.: - Title: Vstúp do svojich najkrajších spomienok. S touto aplikáciou znovu prežiješ vo virtuálnej realite všetky nezabudnuteľné zážitky 04 - Modified: 2023-02-24 11:10:43 - Feat.: - Title: Európska komisia zakázala svojim zamestnancom TikTok. Boja sa špionáže zo strany Číny 05 - Modified: 2023-01-23 13:00:00 - Feat.: - Title: Nechaj umelú inteligenciu, nech pracuje za teba. Našli sme stránky, ktoré ti dokážu, že sci-fi už žijeme
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. marec 2023 11:43