StoryEditor

Procházkova Sieť v prieskume padla, predbehla ju aj SNS (+grafy)

21.05.2015, 11:36
Autor:
SITASITAredred
Najnovší prieskum ukazuje na nerozhodnosť Slovákov. 40 percent ľudí by zmenilo svoje rozhodnutie, ak bude lepšia ponuka.

Ak by sa parlamentné voľby konali v polovici mája, vyhrala by ich strana Smer-SD so ziskom 36 percent hlasov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúry pre prieskum verejnej mienky AKO.

Na druhom mieste by skončilo KDH so ziskom 9,8 percenta hlasov respondentov. Tretie skončilo OĽaNO s 9,6 percenta hlasov, nasleduje Most-Híd (8,8 percenta), SNS (8,7 percenta) a Sieť (8,5 percenta). Do parlamentu by sa podľa prieskumu dostala aj SaS so ziskom 5,2 percenta hlasov. Pred bránami parlamentu by skončili SMK (3,7 percenta), SDKÚ-DS (3,5 percenta), SKOK! (1,9 percenta) a NOVA (1,7 percenta). Menej ako jedno percento voličských hlasov získali strany ĽS-NS, Šanca, TIP, KSS a Zmena zdola. Iným politickým stranám alebo hnutiam by svoj hlas dalo 0,6 percenta respondentov. Tieto údaje odrážajú odpovede 56,4 percenta respondentov, 14,6 percent respondentov by nešlo voliť, ďalších 29 % nevedelo povedať, koho by volilo.

Viac ako tretina respondentov (39,8 percent) nie je pevne presvedčená o svojej voľbe. Podľa prieskumu zvolili odpoveď "Teraz by som ju volil, ale je možné, že svoj názor do budúceho roka ešte zmením, ak bude iná, lepšia ponuka."

Svojím výberom si je istých 35,6 percenta respondentov, ti si zvolili možnosť: "Túto stranu budem voliť určite. Svoje rozhodnutie za žiadnych okolností nezmením".

Odpoveď: "Teraz by som ju volil a asi už svoj názor nezmením" si vybralo 14,8 percenta opýtaných a 8,1 percenta zvolilo odpoveď: "Teraz by som ju volil, ale som veľmi náchylný možno o rok voliť nejakú inú stranu". Nevedelo alebo nechcelo odpovedať 1,7 percenta respondentov.

Agentúra prieskum robila v dňoch 13. až 18. mája formou telefonického rozhovoru na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov. Vzorka bola reprezentatívna z hľadiska veku, pohlavia, vzdelania, národnosti a kraja. Agentúra sa respondentov pýtala otázku “V marci budúceho roka sa budú konať voľby do NR SR (parlamentu). Ak by sa konali už teraz, ktorú stranu by ste volili?"

Agentúra AKO funguje na Slovensku približne 24 rokov. Venuje sa najmä marketingového výskumu ako aj analýzam spotrebiteľského správania. Pripravuje tiež, i keď nie často, prieskumy verejnej mienky zamerané na politiky.

01 - Modified: 2007-06-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Slovnaftu pribudol biododávateľ
01 - Modified: 2024-04-25 09:41:32 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je Expres. Má aj najväčší podiel na trhu, ukázal prieskum 02 - Modified: 2024-04-24 13:18:30 - Feat.: - Title: Prieskum: Eurovoľby by jednoznačne vyhralo Progresívne Slovensko 03 - Modified: 2024-04-23 09:20:03 - Feat.: - Title: Fedor Flašík mal veľké ústa 04 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 05 - Modified: 2024-04-23 09:23:47 - Feat.: - Title: Je to o konkurencieschopnosti
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 22:36