Najnáročnejšia časť vysunutia bratislavského Starého Mosta, takmer 80-metrovej konštrukcie, pokračuje, mostnú konštrukciu to predĺži na 268 metrov.
Dnes celú konštrukciu napoja na pilier číslo 34. Do úplného prepojenia petržalského a staromestského brehu Dunaja bude chýbať ešte sto metrov.
„Najnáročnejší je tento výsuv tým, že si to vyžaduje zastavenie plavby po Dunaji,“ povedal dnes na brífingu pri Starom moste v Bratislave riaditeľ stavby Peter Tekeľ.
Práce na príprave vysunutia 80-metrovej konštrukcie sa začali vo štvrtok 27. augusta v skorých ranných hodinách, ukončiť by ich mali do dnešnej polnoci. „Prípravné práce sa začali ukotvením lode s podpornou konštrukciou medzi novovybudovaným pilierom číslo 34 a pilierom číslo 5 a aktiváciou podpornej sústavy na lodi,“ vysvetlil Tekeľ.
Táto etapa je zaujímavá najmä preto, že ide o unikátnu technológiu, keď preklenutie oceľovej konštrukcie z piliera na pilier musí zabezpečiť ďalšia podporná konštrukcia.
Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal dnes pred novinármi pripomenul, že s postupom prác na Starom moste je spokojný. „Časový rámec, ktorý sme nastavili, dodržíme. Most bude hotový do 15. decembra tohto roka. Som presvedčený, že tento termín je posledný,“ tvrdí Nesrovnal.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní.
Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie.
Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.