StoryEditor

Plánujeme vytvoriť stovky nových miest

25.02.2014, 23:05
Gabriel Csollár (na snímke), predseda predstavenstva družstva COOP Jednota Slovensko pre HN:

Esá slovenského biznisu

V seriáli Esá slovenského biznisu vám prinesieme každý týždeň profil kľúčovej slovenskej firmy spolu s jej receptom na prekonanie recesie. Dnes o spotrebných družstvách COOP Jednota.

Na trhu dochádza ku konsolidácii. Vaša bývalá súčasť Terno sa spája s Mojou Samoškou, kúpili sieť Hypernova, čo ich posunie na piate miesto top maloobchodných predajcov. Ako vnímate novú konkurenciu?

Nepovažujeme to za podstatnú zmenu. Na trh neprišiel nový subjekt, biznis bude prebiehať v rovnakých predajniach ako doposiaľ. Keby vstúpil na trh nový hráč a postavil by nové predajne – to by bola zásadná zmena. Nová predajňa pre mňa znamená nový obchod s novými zákazníkmi, na bielom mieste mapy. Pokiaľ viem, konkurencia len preberá existujúcu maloobchodnú sieť. My sme vlani otvorili 29 nových predajní.

 

 

Hovorí sa, že nová konkurencia poškuľuje aj po niektorých vašich družstvách...

To sa musíte opýtať ich.

Aká by bola vaša reakcia, keby vás oslovili?

Na spoločnom stretnutí predsedov všetkých spotrebných družstiev sme jednoznačne deklarovali, že spolu ideme ďalej a čo sa šušká, to už necháme na druhých.

Budete otvárať nové predajne aj tento rok?

Snažili sme sa zmapovať biele miesta na území Slovenska a smerovať tam výstavbu nových predajní. Plánujeme takto postaviť 25 nových predajní. Bude to znamenať zhruba 250 nových pracovných miest.

Kde sú biele miesta, ktoré ste objavili?

Nebudeme to zverejňovať.

Darí sa vám cenovo konkurovať nadnárodným reťazcom?

To je tak, či sa nám to páči alebo nie, že tretinu produktov majú lacnejšiu oni, tretinu my a tretinu máme za rovnakú cenu. Priemerný zákazník si podľa prieskumov pamätá cenu najviac desiatich produktov. V rámci konkurencie nám preto ide skôr o budovanie dôvery zákazníka, pretože cenová úroveň je približne rovnaká. Zákazník si niekedy vyberie malého predajcu, pretože sa mu páči, že sa ho opýtal na rodinu, pomohol mu s výberom a nemusí čakať na slečnu na korčuliach, ktorá mu prinesie tovar, ktorý zabudol odvážiť. Myslím si, že návrat zákazníka ku klasickým predajniam tu je a podľa prieskumov bude tento trend pokračovať. Zákazníci sa zmenili, kupujú menej a častejšie, orientujú sa na čerstvé potraviny a kupujú bližšie k bydlisku.

Klesá vo všeobecnosti kvalita potravín, ktoré sa pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Trh vyradil tradičnú mafiu 02 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Eni a britský BP má záujem o Repsol 03 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Punch: prepustení do iných firiem
01 - Modified: 2024-12-16 13:50:38 - Feat.: - Title: Biedronka robí zmenu na poslednú chvíľu. Otvorenie predajní na Slovensku sa odkladá 02 - Modified: 2024-12-03 12:15:00 - Feat.: - Title: Šéf obchodníkov pre HN: Aj náš sektor čelí kybernetickým hrozbám. Pri rizikách je dôležitý najmä zdravý rozum 03 - Modified: 2024-11-19 15:24:04 - Feat.: - Title: Vláda podľa vzoru Maďarska spúšťa „porovnávač“ cien potravín. U našich susedov o stránke nikto nevie 04 - Modified: 2024-11-16 18:10:20 - Feat.: - Title: Maloobchod sa za 35 rokov zmenil, bude sa ďalej digitalizovať. Pracovníkov je nedostatok 05 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Cenové kontroly, konkurenti z Poľska aj nonstop predajne. Reťazce idú do neznámych vôd (analýza)
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. december 2024 09:41