Cestovanie vo Vysokých Tatrách železnicou je už možné aj s SMS lístkom. Nová služba je riešením pre cestovanie po 57 kilometroch tratí a je určená turistom či príležitostným návštevníkom. Ide o lístky zakúpené cez mobilný telefón prostredníctvom krátkej textovej správy zaslanej na jednoduché číslo 2233. Novú službu spustila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od utorka (15. 7.).
“Je to ďalšia z nových možností na bezproblémové rýchle zakúpenie cestovných lístkov popri klasickom spôsobe predaja. Mobilný telefón používa dnes už skoro každý, preto bude služba ľahko dostupná. Je určená pre použitie tam, kde nie je otvorená pokladnica či rýchlo dostupný zmluvný predajca blokových lístkov v okolí. Veríme, že novú možnosť ocenia turisti, či príležitostní cestujúci,“ uviedol obchodný riaditeľ ZSSK Jozef Schmidt.
Základný lístok má cenu dve eurá a platí neobmedzene dve hodiny na akúkoľvek vzdialenosť. Okrem dvojhodinového lístka je možné kúpiť si aj denný lístok. Oba druhy lístkov je možné získať aj v zľavnených verziách. „Nová služba je dostupná v sieťach Orange Slovensko, Slovak Telekom a O2 Slovensko. Získanie cestovného lístka na území Vysokých Tatier je tak jednoduché a rýchle. SMS lístok je využiteľný pre cestovanie po 57 kilometroch tratí, a to v systéme Tatranských elektrických železníc (TEŽ), na Ozubnicovej železnici (OŽ) a na trati z Popradu cez Studený potok do Tatranskej Lomnice,“ doplnila riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová.
Nové SMS lístky súčasne z časti odbremenia rušňovodičov, ktorí v prípade potreby predávali denný blokový lístok v hodnote štyri alebo dve eurá počas zastavenia vlaku v stanici. Popri SMS lístkoch je možné naďalej kupovať lístky vo Vysokých Tatrách aj tradičným spôsobom, teda napr. cez pokladnicu, blokový lístok v sieti zmluvných partnerov alebo cez internet. SMS lístok vo Vysokých Tatrách je pilotný projekt ZSSK na vybranom území. „Postupne chceme túto službu sprístupniť v celej sieti železničných tratí,“ zdôraznil Schmidt.
Dosiahnuté náklady na nový spôsob predaja sú nižšie ako iné alternatívne spôsoby predaja lístkov, ako rozširovanie pokladníc či zavádzanie automatov. Vo Vysokých Tatrách je zavedený samoobslužný výpravný systém v 22 zastávkach. Vo vlakových súpravách nie sú vlakoví vedúci, označenie lístkov preverujú kontrolóri prepravy ZSSK. Cestujúci si lístok po nástupe označuje podobne ako pri cestovaní mestskou hromadnou dopravou. „V prípade záujmu si zakúpiť formou SMS cestovný lístok, je potrebné poslať prázdnu SMS, prípadne SMS s písmenom zľavnenej verzie, teda B – zľavnený dvojhodinový, X - batožina, C – obyčajný jednodňový, alebo D – zľavnený jednodňový, na číslo 2233. Do dvoch minút odosielateľ dostane späť SMS lístok, ktorý je dokladom pre kontrolóra prepravy,“ doplnila Morháčová s tým, že je možné kúpiť si aj viac SMS lístkov z jedného mobilného telefónu.