StoryEditor

Bratislavčania sa dočkajú. Električka bude premávať na Hlavnú stanicu už o pár dní

28.08.2015, 18:08
Autor:
TASRTASR

Električkou na bratislavskú Hlavnú stanicu by sa cestujúci mali opäť dostať začiatkom septembra. Mesto totiž tri mesiace modernizovalo trať na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električkovú dopravu z lokality vylúčilo. Dnes na mieste prebiehajú technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce. "Vyzerá to tak, že od začiatku septembra bude električka na Hlavnú stanicu premávať," uviedla pre TASR hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislava Tatiana Kratochvílová.

Stavbu podľa jej slov dokončujú a dodávateľ bude pracovať aj cez víkend. "V pondelok 31. augusta ráno by malo byť všetko dokončené," podotkla.

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava (DPB) TASR potvrdila, že od 1. septembra bude obnovená električková doprava na Hlavnú stanicu. Keďže výluka na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra trvá naďalej, linka číslo 1 v tomto termíne nebude obnovená. Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Obojsmerne bude premávať linka číslo 2, a to od medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni a s ukončením stavby rátalo koncom augusta. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.

 

 

 

 

01 - Modified: 2007-09-04 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Master, Mascott a... Maxity
01 - Modified: 2024-04-24 13:18:02 - Feat.: - Title: Šofér bratislavskej električky Marek: Za meškanie často môžu ľudia. Ak vás vodič nepočká, nemusí to byť len jeho škodoradosť 02 - Modified: 2024-03-20 14:26:48 - Feat.: - Title: Dopravný podnik Bratislava nakúpi od Škody ďalších desať nových električiek 03 - Modified: 2024-02-06 08:57:01 - Feat.: - Title: Na trati sa nepracuje. Novú električkovú trať v Petržalke nespustia ani o rok, znie z dopravnej komisie 04 - Modified: 2024-01-20 09:00:57 - Feat.: - Title: Mesto Bratislava pripravuje žiadosť o trvalé užívanie karloveskej radiály 05 - Modified: 2024-01-19 12:24:52 - Feat.: - Title: Stavba cesty a trate električky na košické letisko roky stojí pre spor o pozemky
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 10:24