Je Slovensko dostatočne predvídavé k zmenám v štruktúre ekonomiky? Ak nie, prečo?
Podľa medzinárodných porovnaní naše školstvo začína zaostávať a len veľmi pomaly reaguje na zmeny. Slovensko zostáva pri zastaranej orientácii na jednosmerný spôsob vyučovania od učiteľa k žiakovi, memorovanie vedomostí, jednoodborové vzdelávanie, má slabé prepojenie s praxou, málo kreativity, málo tréningu praktických schopností, ako je čítanie s porozumením, ekonomické a právne zručnosti a podobne. Veľmi málo sa žiaci v tomto systéme podporujú v nezávislom myslení, iniciatívnosti, inováciách, kreativite, skúšaní a experimentovaní, multiodborovom prístupe, čo je vo svete už roky bežné. Dôvodom sú najmä chýbajúce informácie o výsledkoch vzdelávania na jednotlivých školách a s tým súvisiaci slabý externý tlak na zvyšovanie ich kvality. S tým súvisí aj zastaraná metodika, nepružný personál na školách, slabá osveta,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.