Ak máte od mosta Lafranconi namierené na smer Žilina, čaká vás v meste na Einsteinovej kus rovnej diaľnice. Hustota dopravy tu často dosahuje podobné parametre, ako na autostráde mimo metropoly. Maximálna povolená rýchlosť však bola doteraz striktne určená na štandardných 90 kilometrov za hodinu, ako na všetkých mestských úsekoch.
Diaľničiari po analýzach zhodnotili, že šoféri tu majú napriek obmedzeniam „ťažkú nohu“. Aj tento fakt bol východiskom pre aktuálnu zmenu, ktorá má nastať na bratislavskej D1 už od tejto polnoci.
Od Petržalky po zjazd Vajnory má po novom dopravný tok riadiť premenlivé dopravné značenie. V určitých časových pásmach – najmä v nočných hodinách a za lepšieho počasia – tak umožní aj rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Inde však tieto značky môžu ubrať šoférom z plynu, prípadne ich upozorniť na aktuálnu situáciu.
Cieľom zavedenia takzvaného líniového riadenia diaľnic je znížiť výskyt kolón, zlepšiť plynulosť a bezpečnosť dopravy či elimi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.