Branisko tunelTASR/Oliver Ondráš
StoryEditor

Intenzita dopravy v tuneli Branisko rastie, do roku 2022 by mal byť dvojrúrový

08.08.2016, 20:28
Autor:
TASRTASR

Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022. Uviedol to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.

Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti hovorí o tom, že ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou. V júni za 24 hodín prešlo tunelom Branisko v priemere 13.060 vozidiel, pred rokom v tom istom období to bolo 10 739 automobilov.

Predpokladá sa, že v tomto roku narastie intenzita dopravy v tuneli Branisko oproti minulému roku o 16,58 percenta. V 1. polroku sa tu na základe sčítania automobilov zvýšila intenzita dopravy medziročne o 24,24 percenta. Podľa nárastu dopravy za minulé roky NDS prognózuje, že v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10.000 vozidiel.

Ak v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6017 vozidiel. Podľa prognózy NDS sa počet automobilov na Branisku bude postupne zvyšovať.

V roku 2017 pôjde o 6679 automobilov v jednom pruhu denne, v roku 2018 to bude 7369 vozidiel, o rok neskôr už 8058 áut, v roku 2020 až 8749 vozidiel a v roku 2021 pôjde o 9439 automobilov. V roku 2022 by jedným pruhom Braniska malo denne prechádzať 10.128 vozidiel. Znamená to prekročenie dopravnej intenzity, o ktorej hovorí vládne nariadenie.

"Ak chceme vládne nariadenie o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti rešpektovať, tak by v roku 2022 mali motoristi jazdiť aj druhou rúrou tunela Branisko. Doba výstavby sa predpokladá na tri roky, z čoho vyplýva, že ak má byť druhá rúra Braniska v prevádzke v roku 2022, stavať by sa malo začať najneskôr v roku 2019. Ak je pre nás prvoradá bezpečnosť a nechceme sa spamätať až pri škaredej mimoriadnej situácii, treba začať konať," povedal generálny riaditeľ NDS.

Úsek Beharovce - Branisko, ľavý pás má dĺžku 7,3 kilometra a tvoria ho tri mosty a 4932 metrov dlhý tunel. Predpokladaná hodnota zákazky na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je aktuálne vyčíslená na približne 350 miliónov eur.

01 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 02 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 03 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 04 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny 05 - Modified: 2024-12-17 14:16:40 - Feat.: - Title: Česko chce odložiť emisné povolenky na dopravu a bývanie najmenej o rok. Bude potrebných viac povolení
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. december 2024 07:29