archív hnonline.sk
StoryEditor

"Pýtajte si v obchodoch slovenské výrobky," vyzýva kampaň

10.10.2016, 12:09
Autor:
TASRTASR
Cieľom kampane "S dôverou" je podpora predaja slovenských výrobkov.

Podporiť predaj slovenských výrobkov a pomôcť naštartovať slovenskú ekonomiku je cieľom už tretieho ročníka kampane občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov s názvom S dôverou si pýtajme slovenské. Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.

Zmysel je v tom, že chceme povzbudiť občanov. Chceme im to v silnej podobe povedať, že teraz sa zaujímajte o slovenské, aktívne príďte, hľadajte v obchodoch, objednávajte si jedlo, ktoré je vyrobené zo slovenských surovín. Lebo keď si to budú týždeň takto opakovať, tak sa to stane rýchlejšie naším každodenným návykom,“ uviedla autorka projektu a predsedníčka občianskeho združenia Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Podpora ZMOS

Zdôraznila, že národné dni sa týkajú všetkých slovenských značiek – všetkých potravín, priemyselných produktov a služieb. Projekt podporuje aj Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS).

Podľa prieskumu spoločnosti GfK z konca septembra si len 41 percent obyvateľov Slovenska myslí, že v obchodoch je dostatok slovenských výrobkov. „V porovnaní s minulým rokom sa ten podiel znížil o 2 percentuálne body. Obyvatelia Slovenska vnímajú, že slovenských výrobkov na pultoch slovenských obchodov by malo byť viac,“ priblížil obchodný riaditeľ GfK Slovakia Rastislav Kočan.

Jednotné logo

Rozlíšiť slovenský výrobok vie podľa prieskumu asi 80 percent ľudí. Až 92 percent Slovákov by privítalo jednotné logo slovenských produktov, ktoré by kategórie výrobkov odlišovalo farebnými odtieňmi. Bezmála 40 percent respondentov sa domnieva, že kampaň tohto typu je zameraná iba na potraviny, a nie aj na ostatné priemyselné výrobky. Prieskum tiež ukázal, že o význame nakupovania slovenských výrobkov sa rozprávajú najmä starší ľudia.

Takmer štvrtina oslovených sa tento rok plánuje do kampane zapojiť, polovica to ešte zvažuje. K vyše jednému miliónu obyvateľov tak môžu pribudnúť ďalší z potenciálnych 2,4 milióna ľudí, ktorí si budú v obchodoch či reštauráciách "pýtať slovenské".

01 - Modified: 2025-12-25 23:18:59 - Feat.: - Title: Rarita strednej Európy: Vodný kolový mlyn v Jelke je tým dedičstvom, ktoré môžeme hrdo ukazovať svetu 02 - Modified: 2025-12-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Hĺbkové vylepšenia pre jedno z najlacnejších áut na trhu. Poznáme už aj slovenské ceny 03 - Modified: 2025-12-22 11:25:02 - Feat.: - Title: Tunel Višňové je otvorený: Keď ho začali stavať, neexistoval Google ani smartfóny. Pozrite, čo všetko sa za ten čas zmenilo 04 - Modified: 2025-12-21 20:13:16 - Feat.: - Title: Poľský minister zahraničia kritizoval postoje Slovenska k zdrojom energie z Ruska 05 - Modified: 2025-12-21 19:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko síce upadá, ale dobre sa tu žije
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
27. december 2025 00:21