Pôsobenie na poste šéfa rezortu dopravy v roku 2016 hodnotí Árpád Érsek (Most-Híd) ako náročné. Do funkcie ho prezident SR vymenoval na konci augusta tohto roku, ako minister tak pôsobí štyri mesiace.
"V prvom rade som sa musel pozrieť na riešenie problémov, ktoré na mňa čakali," zhodnotil Érsek pre TASR. Išlo podľa jeho slov napríklad o križovatku Triblavina. "Oslovil som odborníkov a po preštudovaní ich názoru som prijal definitívne rozhodnutie a veci sa môžu začať hýbať. Podobných záležitostí som našiel na stole niekoľko," doplnil.
V druhom kroku sa pozrel na fungovanie ministerstva a urobil niektoré organizačné zmeny. Napríklad regionálny rozvoj prechádza od 1. januára 2017 z rezortu dopravy na Úrad vlády SR. Takýto krok podľa Érseka dáva logiku, keďže ide o prierezové oddelenie. "Takisto začleňujem Slovenskú agentúru pre cestovný ruch priamo do rezortu, od čoho si sľubujeme, že využijeme maximum peňazí na propagáciu Slovenska," vysvetlil.
Minister tiež uvažuje o zlúčení Národnej diaľničnej spoločnosti a Slovenskej správy ciest. Zároveň rezort dopravy pod Érsekovým vedením rozhodol v roku 2016 o znovuzavedení InterCity vlakov a podpísala sa aj zmluva na kysuckú diaľnicu D3. "Ďalšie dôležité rozhodnutia prídu aj v budúcom roku," avizoval šéf rezortu.
Na tomto ministerstve pôsobil aj v minulosti, preto podľa vlastných slov vedel, do čoho ide, keď na pozícii ministra nahrádzal svojho predchodcu Romana Brecelyho (nominant #Siete).
"Kým som sa nestal ministrom, možno som nemal úplne presnú predstavu, aká náročná je táto funkcia na čas aj kvantum práce, ktoré musím každý deň urobiť. Som zodpovedný za jedno z najväčších ministerstiev v tomto štáte," konštatoval Érsek.