Nad vynovenou Hlavnou stanicou v Bratislave visia ďalšie otázniky.
Podľa predstaviteľov hlavného mesta investor Transprojekt nesplnil to, čo sľúbil a projekt za viac ako šesť rokov nedokázal zrealizovať. Zmluva medzi investorom a mestom sa skončila k 31. decembru 2016.
„Je neuveriteľné a smutné zároveň, že za viac ako 6 rokov sa na stanici a v okolí zmenilo len to, do čoho investovalo hlavné mesto a železnice – zrevitalizované predstaničné námestie, opravené eskalátory, zmodernizovanie električkovej trate a podobne. Teraz máme konečne rozviazané ruky, aspoň čo sa týka predstaničných priestorov, ktoré sa vrátia do majetku mesta,“ skonštatoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Nesrovnal: Je čas konať
Primátor Bratislavy informoval, že sa stretne s ministrom dopravy Arpádom Érsekom a generálnym riaditeľom železníc Martinom Erdössym s ktorým bude riešiť ďalší postup rekonštrukcie Hlavnej stanice. Tá má byť hotová v priebehu roka 2018.
„Nemáme na čo čakať, je čas konať. Verím, že investor, ktorý nebol schopný zrealizovať projekt tak, ako sa k tomu zmluvne ešte v roku 2010 zaviazal, prestane ďalej traumatizovať mesto a verejnosť a nebude komplikovať naše ďalšie snahy o obnovu Hlavnej stanice,“ doplnil primátor Nesrovnal.
Bratislava potrebuje ďalšiu stanicu
Podobnú zmluvu so spol. Transprojekt s.r.o. majú totiž uzavreté aj Železnice Slovenskej republiky, ktorým patrí samotná budova Hlavnej stanice v Bratislave.
„Budúcnosť Hlavnej stanice bude závisieť aj od ďalšieho rozvoja železničnej dopravy v Bratislave – konkrétne stanice na Trnavskom mýte. Bratislava potrebuje ďalšiu stanicu. Som presvedčený, že stanica na Filiálku patrí a musí tam byť. Naša krajina je totiž od Bratislavy smerovaná na sever a východ a práve odtiaľ prichádza do hlavného mesta najviac ľudí,“ avizoval primátor Bratislavy.
Investor pritom už varoval pred vznikom súdneho sporu a dlhodobého zablokovania možnosti komplexnej revitalizácie priestoru pred stanicou.
Pozrite si archívne video, ktoré mapovalo situáciu okolo Hlavnej stanice: