Starosta bratislavskej mestskej časti Nové Mesto a kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý kritizuje parkovaciu politiku v hlavnom meste.
Podľa neho Bratislava nemá jednotný a zrozumiteľný parkovací systém. „Bratislava je džungľa rôznych pravidiel, značení a aplikácií, ktoré sú v jednotlivých mestských častiach iné,“ uviedol Kusý a poukázal na to, že Bratislavčania sú práve politikou Matúša Valla donútení parkovať „naverímboha“ a iba dúfať, že nedostanú pokutu len za to, lebo sa nevedia zorientovať v chaotických pravidlách.
Bratislavské Nové Mesto zavádzalo parkovaciu politiku medzi prvými v Bratislave. Podľa Rudolfa Kusého bola parkovacia politika spôsob, ako zabezpečiť, aby Novomešťania mali kde zaparkovať, keď prídu domov.
Ulice Nového Mesta sa podľa Kusého totiž zmenili na odstavné parkoviská pre ľudí, ktorí do Bratislavy z rôznych príčin dochádzajú. „Na Tehelnom poli sú naviac dva národné štadióny a NTC, čo znamená, že počas akcií fanúšikovia obsadili široké okolie a miestni obyvatelia nemali kde zaparkovať ani večer,“ opísal situáciu Kusý.
Tvrdí, že parkovacia politika tak, ako ju postupne zavádza mesto, chce niečo iné. „Stala sa z nej nová daň, ktorá má nás Bratislavčanov prinútiť prestať používať autá,“ myslí si Kusý. Súhlasí s tým, že v Bratislave potrebujeme znížiť počet áut.
Kľúčom je, ale podľa neho, motivovať Bratislavčanov, aby dobrovoľne prestúpili do MHD, a nie ich k tomu nútiť pomocou nových daní. Zlepšené MHD, vybudované nové trasy električiek a zapojenie vlakov, to je podľa Kusého kľúčom k riešeniu.
Kusý zároveň poukazuje na výšku pokuty: „V týchto dňoch dostávajú Bratislavčania pokuty vo výške 78 eur, a to v situácii, kedy sa ani rodení bratislavskí šoféri nevedia v systéme orientovať,“ uviedol a poukázal aj na fakt, že v susednej Viedni je pokuta vo výške od 35 eur a v Prahe po prepočte cca 20 eur.
Vallovmu tímu podľa kandidáta na primátora Bratislavy Rudolfa Kusého nedochádza, že nutnosť platiť cez aplikáciu znamená nielen mať „múdry“ telefón, ale platiť si aj dátovú tarifu a mať nastavené platenie mobilom, čo môže veľa ľudom, v rôznych vekových kategóriách, spôsobovať značné problémy.
Riešenie je podľa Kusého v zjednotenom a zrozumiteľnom systéme parkovania v celej Bratislave a zvýhodnenie Bratislavčanov:
- prvé auto pre Bratislavčanov bezplatne v celej Bratislave,
- bezplatné parkovanie pre Bratislavčanov s výnimkou zón, kde je veľký pretlak áut, ako je centrum, Tehelné pole, či lokalita 500 bytov,
- bezplatné parkovanie pre Bratislavčanov do 16-tej hodiny v zónach, kde je veľký pretlak áut, ako je centrum, Tehelné pole, či 500 bytov.
Zároveň by Kusý do zmeny súčasného systému parkovania odpustil pre Bratislavčanov aj pokuty za parkovanie.