Ak ste počas letnej sezóny navštívili letisko Schwechat neďaleko rakúskej Viedne, mohli ste si všimnúť jeden z mála reklamných banerov propagujúcich Slovensko ako krajinu, ktorú sa oplatí spoznať. Pohľad bol na zelené vrcholy hôr, vodné lyžovanie po hladine Liptovskej Mary či objavovanie krás Jánošíkových dier pri Terchovej.
Tieto zábery sa objavili v štyridsaťsekundovej reklame, ktorá očami turistu priblížila potenciálnym návštevníkom krajinu pod Tatrami v piatich jazykoch. Za nápadom stála štátna agentúra pre cestovný ruch u nás Slovakia Travel, ktorej cieľom bolo v kampani s názvom So close to you, v preklade Tak blízko k vám, prilákať zahraničných turistov.
Zaostávame za susedmi
Okrem nich však cielili zároveň aj na našincov. Tí totiž v posledných rokoch uprednostňujú čoraz viac zahraničné pobyty pred regionálnymi. „Slovensko dlhodobo nebolo komunikované ako dovolenková destinácia. Stratili sme tak šancu dostať sa do rozhodovacieho koša dovolenkára,“ vysvetlila pre HN Karolína Ducká, PR manažérka Slovakia Travel. Potrebné je preto podľa nej znovu „naštartovať Relevant Set“, teda pokúsiť sa marketingovo zaradiť krajinu do výberu obľúbených lokalít. „Okolité krajiny získali za ten čas značný náskok a výhodu,“ dodala.
Zostáva vám 70% na dočítanie.