V septembri ste medzi členmi asociácie realizovali prieskum, z ktorého vyplynulo, že priemerný nárast cien energií aktuálne vzrástol o 336 percent. Bazálna otázka – čo s tým?
Priemer býva vždy trochu klamlivý. Pre niekoho to znamená mierny nárast, pre ďalšieho až neskutočný desaťnásobok. Každý sa s tým musí popasovať po svojom a záleží na energetickom mixe tej-ktorej prevádzky. Nemusí byť závažný, ale len čo sa bavíme, že elektrina tvorí vyššie percento nákladov, to už je oveľa náročnejšia výzva.
Koncom minulého mesiaca ste sa pripojili k iniciatíve Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska, ktorá tlačí vládu do opatrení. Výsledkom bude z vašej strany aj nejaký list?
Nemáme dobré skúsenosti s listmi adresovanými vláde. V poslednom sme v januári žiadali o osobné stretnutie s premiérom Eduardom Hegerom kvôli riešeniu situácie aj vzhľadom na covidové opatrenia. Dal nám na vedomie, že náš otvorený list poslal hlavnému hygienikovi Jánovi Mikasovi. Od neho sme dostali odpoveď po viac ako dvoch mesiacoch. Že už je po všetkom.
V lete už všetky akvaparky či kúpaliská išli naplno. Vyrovnala sa návštevnosť predpandemickým časom?
Sezóna bola považovaná za super leto, horúce dni, navyše nepršalo. Ak sa však pozrieme pohľadom víkendov, ktoré sú dôležité pre tento typ prevádzok, tak neboli extra pekné a zaujímavé. Super víkend tento rok ani nebol, čo je obdivuhodné. Aj pre závery týždňa drvivá väčšina akvaparkov nedosahovala návštevnosť rekordných rokov 2018 až 2019. Malo na ňu vplyv tak trochu vytratenie sa Čechov, ktorí sa nevrátili až v takých hojných počtoch. Slováci zasa viac dávali prednosť zahraničiu, lebo konečne mohli.
Medzi návštevnosťou a tržbami nemožno klásť znamienko rovnosti, ako tieto ovplyvnila zvyšujúca sa inflácia?
V tomto smere bola s...
Zostáva vám 85% na dočítanie.