Nový harmonogram stavebných prác v rámci druhej etapy električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor nie je stále hotový.
Uviedla to hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková s tým, že rokovania sa blížia do finále. Ukončené by mali byť podľa nej v najbližších týždňoch. Odpovede o termínoch avizoval magistrát ešte vlani v septembri.
"V súčasnosti sa nachádzame v závere komunikácie so zhotoviteľom v otázkach harmonogramu s reálnym predpokladom ukončenia v priebehu najbližších týždňov," skonštatovala Schmucková.
Stavebné práce tak pokračujú podľa pôvodného harmonogramu, podľa ktorého však nebol pre sklz v prácach dodržaný napríklad druhý míľnik. Ten sa mal pôvodne dosiahnuť v druhej polovici novembra, no nestalo sa tak. Niektoré práce boli vtedy hotové na 25 či 44 percent, niektoré však na nula percent. Mesto avizovalo úvahy o uplatnení zmluvnej pokuty.
"Na túto tému so zhotoviteľom komunikujeme, v rámci rokovaní je potrebné si v tejto veci vypočuť aj druhú stranu," poznamenala Schmucková. Zdôraznila, že zámerom obidvoch zmluvných strán je postaviť električkovú trať podľa revidovaného harmonogramu a v požadovanej kvalite.
V súčasnosti pokračuje aj proces schvaľovania žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP) i následného podpisu zmluvy, keďže väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Žiadosť podal magistrát vlani v októbri, jej schválenie sa očakáva v januári.
"Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, aby pôvodný zámer ukončiť proces do konca januára nebol naplnený," odpovedal Schmucková na otázku, či je avizovaný termín stále reálny. Pôvodne sa hovorilo o auguste 2022.
Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú.
Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Práce boli v minulom roku na niekoľko mesiacov výrazne utlmené z dôvodu rokovania o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov. Opätovne sa po dohode s konzorciom rozbehli v polovici augusta 2022.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo potvrdil, že projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca roka 2023. Stavbu by mali ukončiť v roku 2024, električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka 2024.