V bratislavskej Petržalke sa začala výstavba dvoch mostov s ciežom predĺženia električkovej trate až po Janíkov dvor. FOTO TASR/Dano Veselský
StoryEditor

Nový harmonogram električkovej trate v Petržalke stále nie je hotový. Rokovanie prebiehajú

16.01.2023, 11:54
Autor:
TASRTASR

Rokovania by mali byť ukončené v najbližších týždňoch. Odpovede o termínoch avizoval magistrát ešte vlani v septembri.

Nový harmonogram stavebných prác v rámci druhej etapy električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor nie je stále hotový.

Uviedla to hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková s tým, že rokovania sa blížia do finále. Ukončené by mali byť podľa nej v najbližších týždňoch. Odpovede o termínoch avizoval magistrát ešte vlani v septembri.

"V súčasnosti sa nachádzame v závere komunikácie so zhotoviteľom v otázkach harmonogramu s reálnym predpokladom ukončenia v priebehu najbližších týždňov," skonštatovala Schmucková.

Stavebné práce tak pokračujú podľa pôvodného harmonogramu, podľa ktorého však nebol pre sklz v prácach dodržaný napríklad druhý míľnik. Ten sa mal pôvodne dosiahnuť v druhej polovici novembra, no nestalo sa tak. Niektoré práce boli vtedy hotové na 25 či 44 percent, niektoré však na nula percent. Mesto avizovalo úvahy o uplatnení zmluvnej pokuty.

"Na túto tému so zhotoviteľom komunikujeme, v rámci rokovaní je potrebné si v tejto veci vypočuť aj druhú stranu," poznamenala Schmucková. Zdôraznila, že zámerom obidvoch zmluvných strán je postaviť električkovú trať podľa revidovaného harmonogramu a v požadovanej kvalite.

V súčasnosti pokračuje aj proces schvaľovania žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP) i následného podpisu zmluvy, keďže väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Žiadosť podal magistrát vlani v októbri, jej schválenie sa očakáva v januári.

"Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, aby pôvodný zámer ukončiť proces do konca januára nebol naplnený," odpovedal Schmucková na otázku, či je avizovaný termín stále reálny. Pôvodne sa hovorilo o auguste 2022.

Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú.

Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Práce boli v minulom roku na niekoľko mesiacov výrazne utlmené z dôvodu rokovania o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov. Opätovne sa po dohode s konzorciom rozbehli v polovici augusta 2022.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo potvrdil, že projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca roka 2023. Stavbu by mali ukončiť v roku 2024, električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka 2024.

 

01 - Modified: 2024-09-26 21:02:00 - Feat.: - Title: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať hotová čo najskôr, povedal Vallo k úseku v Petržalke 02 - Modified: 2024-07-31 12:35:53 - Feat.: - Title: DPB zrušil verejné obstarávanie na nákup nových električiek. Dôvodom sú výpadky systému 03 - Modified: 2024-07-10 08:03:06 - Feat.: - Title: Bratislavský kraj vydal po troch rokoch kolaudačné rozhodnutie na časť Dúbravsko-karloveskej radiály 04 - Modified: 2024-06-26 14:34:28 - Feat.: - Title: Dobrá správa pre cestujúcich v Bratislave. Vajnorská radiála prešla modernizáciou 05 - Modified: 2024-06-25 07:00:14 - Feat.: - Title: Na výstavbe električkovej trate v Petržalke badať podľa Bratislavy posun. Počet pracovníkov sa zdvojnásobil
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
12. október 2024 03:29