Predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke by malo byť hotové do konca septembra 2024. Vyplýva to z dokumentu, o ktorom tento týždeň rokovala mestská dopravná komisia. Materiálom sa má v marci zaoberať aj bratislavské mestské zastupiteľstvo.
"Zhotoviteľ predložil aktualizovaný harmonogram prác s termínom ukončenia diela do 30. septembra 2024," uvádza sa v dokumente. Revidovaný harmonogram avizoval bratislavský magistrát už vlani na jeseň.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo nedávno potvrdil, že významný dopravný projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca tohto roka. Avizoval ukončenie prác v roku 2024 s tým, že električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka.
Hlavné mesto začiatkom marca informovalo, že so zhotoviteľom rokuje o upravenom harmonograme. Ten má tvoriť podklad na sledovanie postupu výstavby. Postup prác podľa tohto harmonogramu má dať zároveň predpoklad na to, aby sa doprava po električkovej trati mohla spustiť v predstihu počas roka 2024, ešte pred samotným ukončením stavby.
Mesto zároveň v minulosti nevylúčilo uplatnenie si zmluvnej pokuty voči stavebníkovi. Týkať by sa mala nesplnenia druhého míľnika prác. Pôvodne ho mal zhotoviteľ dosiahnuť v druhej polovici novembra 2022, avšak nestalo sa tak. Niektoré práce boli vtedy hotové na 25 či 44 percent, niektoré však na nula percent. V pôvodnom zmluvnom termíne nebol splnený ani prvý míľnik prác. Ako termín splnenia tretieho míľnika sa uvádza 15. máj.
Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova - Janíkov dvor spustili koncom novembra 2021. Práce realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).
Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Hlavné mesto dlhodobo deklaruje, že neprepadnú. Poukazuje pritom na fázovanie projektu. To však kritizuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Považuje to len za záložný plán. Pôjde podľa neho na úkor iných projektov, ktoré mohli byť financované z nových eurofondov. Ministerstvo zároveň tvrdí, že predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke malo byť hotové už dávno.