Matúš Vallo. FOTO: HN/Miroslav Gruber
StoryEditor

Vallo priznal nedostatky novej cyklotrasy na Vajanského nábreží. V jednom úseku prebiehajú zmeny

19.12.2023, 16:19
Autor:
TASRTASR

Význam cyklotrasy bratislavský primátor obhajuje, odvoláva sa aj na zvýšenie počtu cyklistov v danom úseku za vhodného počasia.

Cyklotrasu na Vajanského nábreží v Bratislave, ktorá sa stretla s kritikou i pozitívnymi ohlasmi, hlavné mesto neplánuje zrušiť. Skonštatoval to v utorok primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Považuje ju za dôležitú súčasť cyklistickej infraštruktúry, hoci priznal niektoré nedostatky. Avizuje zlepšenie dopravnej priepustnosti v okolí Šafárikovho námestia, kde vníma najväčší problém.

Cyklotrasu hodnotí primátor celkovo ako "dobré rozhodnutie, avšak zle načasované." Iné by to podľa neho bolo, ak by ju otvorili v máji, nie až v septembri.

Neprimeraná hystéria

"Hystéria", ktorá sa pred voľbami okolo toho vyvolala, je podľa neho neprimeraná. Okrem zlého načasovania však priznal aj podcenenie komunikácie v tejto veci, magistrát mal podľa neho o tom hovoriť viac.

Význam cyklotrasy však obhajuje, odvoláva sa aj na zvýšenie počtu cyklistov v danom úseku za vhodného počasia.

"Vajanského nábrežie je príklad toho, kde hľadáme najlepší kompromis, najlepšie vyváženie rôznych druhov dopravy po meste," povedal Vallo s tým, že pri neustále rastúcom počte áut bude už len ťažšie hľadať balans medzi jednotlivými druhmi dopravy. V budúcom roku pripravuje magistrát zároveň veľkú debatu o doprave. 

Primátor opätovne pripomenul, že dopravné riešenie na Vajanského nábreží nie je "rýchlym rozhodnutím" terajšieho vedenia hlavného mesta.

Argumentuje napríklad odporom občanov z roku 2014 voči rozšíreniu Vajanského nábrežia v úseku Štúrovho námestia či odporúčaniami o utlmení dopravy na nábreží z roku 2016 po participácii. Odvoláva sa tiež na architektonickú súťaž mestskej časti Staré Mesto v roku 2022, kde víťazný návrh odporúča znížiť počet jazdných pruhov na nábreží. 

Problémy v okolí Šafárikovho námestia

Tvrdenia o dopravnom kolapse sa podľa neho nepotvrdili, čakania sú, ako tvrdí, v priemere minimálne, najmä v smere od Mosta SNP na Šafárikovo námestie. Priznáva však problémy v okolí Šafárikovho námestia v smere k Mostu SNP, ktoré sa snažia vyriešiť, napríklad aj nastavovaním svetelnej signalizácie.

Vodičov žiada o trpezlivosť i o to, aby na tranzit využívali mosty a Einsteinovu ulicu. Situácia na nej bude podľa neho ešte lepšia po spoplatnení tranzitnej dopravy i dobudovaní križovatky diaľnic D1 a D4.

Hlavné mesto taktiež avizuje zvýšenie viditeľnosti obrubníkov, ktoré budú mať nový reflexný náter. Vyriešiť by sa mal tiež problém so šírkou pruhov v krátkom úseku pred Slovenskou národnou galériou.

Problém nastal po tom, ako bola výkresová dokumentácia síce v súlade s normami, projekt odsúhlasil aj krajský dopravný inšpektorát, avšak priestor bol fyzicky chybne zameraný. Vypracovaný bol preto opravený projekt organizácie dopravy, zrealizovaný bude za vhodných poveternostných podmienok.  

01 - Modified: 2024-10-30 15:04:53 - Feat.: - Title: Vallo: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať v Petržalke hotová do Vianoc 02 - Modified: 2024-10-30 14:08:25 - Feat.: - Title: Robíme všetko pre to, aby bola električková trať hotová v zmluvnom termíne, vyjadril sa Vallo 03 - Modified: 2024-10-31 20:05:03 - Feat.: - Title: Viedeň už od januára 2025 nebude vo svojom mixe využívať ruský plyn. Akou cestou pôjde Bratislava? 04 - Modified: 2024-10-22 07:11:45 - Feat.: - Title: Veľké zmeny v bratislavských uliciach sa odkladajú. Na jar sa bude parkovať po novom v dvoch kľúčových zónach 05 - Modified: 2024-10-16 14:00:00 - Feat.: - Title: Od juhu po sever, od západu po východ: Pozrite si tie najkrajšie slovenské cyklotrasy
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
20. november 2024 20:41